StoryEditor

Anketa HN: Plánujete v najbližšom období znížiť nejaké poplatky?

19.02.2007, 23:00
Banky zatiaľ na dopyt po znížení niektorých poplatkov nereagujú. Svedčia o tom aj ich odpovede na otázku: "Plánujete v najbližšom období znížiť nejaké poplatky?"

Miriam Fuňová, hovorkyňa Slovenskej sporiteľne

V súčasnosti neplánujeme meniť výšku aktuálnych poplatkov. V priebehu posledného roka sme klientom vyšli v ústrety niekoľkými zmenami v poplatkoch: znížili sme poplatok za prijatie peňazí na účet z 5 Sk na 3 Sk, zrušili sme všetky poplatky v rámci produktu povolené prečerpanie k bežnému účtu a zrušili sme poplatok za výber hotovosti z bankomatov štyroch zahraničných bánk skupiny Erste Bank (dovtedy bol poplatok za túto službu 34 korún).

Miroslava Remenárová, hovorkyňa Istrobanky

Naša banka pravidelne prehodnocuje svoju obchodnú politiku v nadväznosti na sadzobník poplatkov. Poplatky definujeme jednoznačne, bez rozpätí, aby klient transparentne videl všetky náklady spojené s produktmi a službami. O zmenách ich informujeme najneskôr 15 dní pred ich účinnosťou na svojich webových stránkach, ako aj na všetkých 60 obchodných miestach. V súčasnosti ponúkame klientom, ktorí sa rozhodnú pre zmenu svojej banky, že všetky poplatky spojené so zrušením ich starého účtu v inej banky uhradíme a v prípade jeho záujmu toto zrušenie aj administratívne vybavíme.

Štefan Pogány, riaditeľ odboru marketingu a komunikácie v OTP Banke

Súčasná výška poplatkov súvisiacich s vedením účtu fyzických osôb je primeraná nákladom súvisiacim s vedením účtu a realizáciou jednotlivých typov operácií. Z tohto dôvodu v súčasnosti neuvažujeme o znižovaní poplatkov.

Ondřej Heřman, riaditeľ Divízie marketingu, Poštová banka

Zmeny poplatkov v najbližšom období budú odrážať vývoj v oblasti bankového sektora a taktiež vývoj nákladov súvisiacich so zabezpečením realizácie jednotlivých produktov a služieb.

Zdeněk Dufek, riaditeľ divízie retailových produktov Tatra banky

Vývoj poplatkovej politiky je priebežný proces, pri ktorom banky reagujú na všetky zmeny situácie na trhu a snažia sa udržať poplatky na úrovni, ktorá je konkurencieschopná, akceptovateľná klientmi a zároveň spĺňa kritériá nutnej efektivity pre banku. Tatra banka pristúpila k úpravám v sadzobníku poplatkov naposledy v septembri minulého roka, keď znížila niektoré poplatky - konkrétne sme zrušili poplatok za zrušenie bežného účtu a vkladnej knižky, znížili poplatok za vedenie investično-poistného účtu, zrušili sme aj poplatok za účtovnú položku pri platbe debetnými kartami a iné.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/osobne-financie, menuAlias = osobne-financie, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. september 2022 16:12