Je odborníkom v oblasti finančných trhov. Má odbornú spôsobilosť aj na vytváranie a udržiavanie kvalitného dlhodobého vzťahu s klientom. Tak znie definícia. Platí však, že pre klienta robí niečo navyše, čo sa neočakáva od banky. "Keďže klienti privátneho bankovníctva si čoraz častejšie svoje peniaze radi užívajú, vie im poradiť aj program na voľný čas," hovorí šéf privátneho bankovníctva VÚB banky Marián Matušovič.
Privátny bankár je svojmu klientovi k dispozícii 24 hodín denne. Akých bankárov teda chcú bohatí klienti? Je pravdou, že príliš mladí ľudia pôsobia, ako by ešte nemali dostatok skúseností, tí starší zase, že nemajú príliš moderné názory. "V skutočnosti nejde o vekovú, ale o imidžovú hranicu. Na Slovensku sú však určité predsudky. Privátni klienti zväčša dôverujú bankárom v strednom a trochu vyššom veku," hovorí riaditeľ privátneho bankovníctva UniBanky Jaroslav Víťazka.
Kto je dobrý privátny bankár? "Môže sa ním stať človek, ktorý berie túto prácu ako poslanie a má veľkú dávku empatie, ochotu učiť sa a osvojiť si firemnú kultúru subjektu, v ktorom pracuje. Mne osobne sa zdá najvýhodnejšou cestou výchova bankára v rámci banky," hovorí riaditeľ privátneho bankovníctva v Tatra banke Miloslav Moravčík.
Trh v Bratislave je konkurenčný. "Dobrých bankárov je málo. Je to najmä preto, že chýbajú skúsenosti," hodnotí Víťazka. Vedia banky medzi sebou, kto je na trhu dobrý bankár? "Vieme, lebo niekedy majú klienti finančné zdroje aj v iných bankách a niekedy sa stane, že spomenú privátneho bankára aj z inej banky," hovorí Moravčík.
StoryEditor