StoryEditor

Zrušenie účtu je drahé a dlho trvá

24.02.2003, 23:00

Proti zvyšovaniu poplatkov v banke sa v súčasnosti môže klient brániť len odchodom ku konkurencii. Zmena banky je však náročná na čas aj peniaze. No všetky sa zhodujú v jednom: zrušiť účet si musíte prísť osobne a na pobočku, v ktorej bol účet založený. Môžete si byť istí, že navštíviť pobočku banky budete musieť minimálne dvakrát.
Ak si chcete totiž zrušiť účet, ku ktorému bola vydaná aj platobná karta, najprv vám banka odoberie platobné karty a až po určitom čase, ktorý môže trvať aj niekoľko týždňov, pristúpi banka k úplnému zrušeniu účtu. Tento čas bankové domy potrebujú na to, aby zúčtovali všetky, aj omeškané, zahraničné či domáce zúčtovania spojené s účtom, ktoré klient vykonal.
Už na prvé stretnutie s bankou je dobré vziať si všetky platobné nástroje, ktoré banka k účtu vydala. Napríklad identifikačnú Grid kartu k internet bankingu, platobné karty či zostávajúce platobné šeky. Bez nich banka nebude vašu žiadosť o zrušenie účtu akceptovať a vy budete musieť pobočku navštíviť opäť. Potrebné je mať aj občiansky preukaz či dispozičnú kartičku vydanú bankou k účtu.
Väčšia bánk si pýta za zrušeniu bežného účtu poplatok 100 Sk. Banky požadujú peniaze aj za zrušenie platobných príkazov či platobných kariet. Za predčasné zrušenie karty môžete zaplatiť až niekoľko stovák. Napríklad v Poštovej banke to predstavuje 200 korún. Cena závisí aj od druhu platobnej karty. Zrušenie embosovanej karty (karty s vyrazenými údajmi) je zväčša aj drahšie.
Poplatky pri zrušení účtu
Banka Zrušenie účtu Zrušenie trvalého príkazu alebo inkasa*
Slovenská sporiteľňa 0 20
VÚB 300 15
Tatra banka 0 20
ČSOB 100 15
HVB Bank 0 50
UniBanka 100 0
Poštová banka 120 10
OTP Banka 50 20
Ľudová banka 100 10
Istrobanka 100 10
* zrušenie na pobočke
Zdroj: jednotlivé banky

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/osobne-financie, menuAlias = osobne-financie, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. december 2025 04:15