StoryEditor

Milsy investovala sto miliónov do Mozzarelly

03.02.2005, 23:00
Mliekareň Milsy otvorila novú výrobnú prevádzku, v ktorej budú vyrábať Mozzarellu pre najväčšieho svetového producenta tohto syra, taliansku spoločnosť Galbani.
Mliekareň Milsy otvorila novú výrobnú prevádzku, v ktorej budú vyrábať Mozzarellu pre najväčšieho svetového producenta tohto syra, taliansku spoločnosť Galbani. Slovenský partner v rámci spoločného projektu využije najmä skúsenosti s výrobou parených syrov, ktoré sú nosným produktom bánoveckej mliekarne.
Taliansky výrobca si Milsy vybral v medzinárodnom výberovom konaní, v rámci ktorého hľadal možnosti na rozšírenie produkcie prostredníctvom externých výrobných kapacít. Mozzarella sa bude distribuovať pod značkou Galbani, pričom táto spoločnosť zabezpečí aj komplexný odbyt a marketingové aktivity. Distribúciu na domácom trhu by mala zabezpečovať Milsy.
Celkové investičné náklady na projekt predstavujú približne 100 miliónov korún. Podľa obchodného riaditeľa Martina Šajdíka je podstatná časť produkcie určená na export, predovšetkým do Talianska, Rakúska a Nemecka.
Milsy je od roku 2001 súčasťou rakúskej mliekarenskej skupiny Lactoprot International, ktorá vlastní aj Prievidzskú mliekareň a okrem Slovenska rozvíja aktivity aj na českom, rakúskom a nemeckom trhu.
"Podniky v našej skupine sa orientujú najmä na priemyselných odberateľov, ktorým dodávame sušené mlieko, mixy a ďalšie produkty. Milsy sa špecializuje skôr na výrobky pre koncového zákazníka, predovšetkým na parené syry, nátierky a kyslomliečne výrobky," konštatuje Šajdík. Ich sesterská spoločnosť v Prievidzi sa sústreďuje najmä na sušené mlieko a trvanlivé výrobky.
V Bánovciach budú vyrábať ročne približne 6-tisíc ton Mozzarelly, pričom nová investícia prinesie pracovné príležitosti pre päťdesiat zamestnancov. "Náš projekt so spoločnosťou Galbani je zaujímavý tým, že nejde o kapitálový vstup talianskeho partnera do nášho podniku, ale o spoločný projekt založený na partnerskej báze. Dôležitý je pre nás z hľadiska transferu zahraničného know-how, ale aj pre možnosť výrazne zvýšiť podiel produkcie pre zahraničné trhy," dodáva obchodný riaditeľ, podľa ktorého momentálne exportujú 30 percent produkcie. Po plnom nábehu výroby sa tento podiel zvýši až na 60 percent. Množstvo mlieka, ktoré v Bánovciach spracujú stúpne približne o 50 percent a dosiahne takmer 150 miliónov litrov ročne.

Tradičných slovenských výrobkov sa nevzdávajú
Napriek orientácii na klasický taliansky syr Mozzarella plánuje Milsy aj naďalej intenzívne investovať do tradičných slovenských výrobkov, s ktorými má tento podnik už viac ako 50-ročné skúsenosti. Ide najmä o oštiepky, parenice a ďalšie druhy parených syrov, ale aj o nátierky a kyslomliečne výrobky. Tento segment plánuje vedenie firmy ďalej rozvíjať z hľadiska nových balení a príchutí, na ktoré sú zvyknutí spotrebitelia nielen na Slovensku, ale aj v susednej Českej republike.

Trhové podiely mliekarní v segmente parených údených syrov v SR
(odbobie január až september 2004)
Milsy 36%
Bongrain 26%
Agrofarma Červený Kameň 8%
Sole 6,6%
Tvrdošínska mliekáreň 5,6%
Ostatní výrobcovia 2,6%
Výrobky predávané pod vlastnými značkami obchodných sietí 3%
Výrobky vážené a balené priamo v predajni 12%
Zdroj: Agentúra GfK
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. október 2024 12:26