Podľa predsedu predstavenstva spoločnosti Flughafen Wien Herberta Kaufmana by sa mala v Bratislave rozvíjať predovšetkým letecká doprava z bodu do bodu. To znamená, že bratislavské letisko by bolo zamerané na nízkonákladové aerolinky, biznis a charterovú dopravu. Rakúsky partner by zase bol prestupným uzlom medzi Európou a Áziou.
Konzorcium plánuje preinvestovať na bratislavskom letisku do roku 2015 takmer 19 miliárd korún, pričom 9,3 miliardy korún je záväzných už do roku 2010. "V privatizačnej zmluve je garancia, že nepreinvestovaný rozdiel sa doplatí štátu ako dodatočná kúpna cena a stane sa príjmom rozpočtu," informoval Jozef Oravkin z finančnej skupiny Penta, ktorá je členom konzorcia TwoOne.
Záväzné peniaze sa majú použiť výlučne na projekty, ktoré priamo súvisia s prevádzkou letiska. Ide napríklad o rozšírenie súčasného terminálu, vybudovanie nového terminálu, rekonštrukciu dráh a viacposchodové parkovisko. V rámci dobrovoľných investícii TwoOne počíta s rozvojom infraštruktúry letiska, ako sú napríklad administratívne centrum, hotel, logistické centrum a železničné spojenie s Viedňou. Ako povedal Kaufman, podpísali už zmluvu s rakúskymi železnicami ÖBB na vybudovanie koľajovej dráhy do roku 2009. Tým by sa spojilo centrum Viedne so Schwechatom a bratislavským letiskom a doba cestovania by sa skrátila na menej ako hodinu. Dovtedy bude doprava zabezpečená autobusmi.
Konzorcium TwoOne tvrdí, že neplánuje v budúcnosti príliš zvyšovať letiskové poplatky. Ceny za služby letiska by sa mali zvyšovať iba o polovicu hodnoty každoročnej inflácie.
Podľa Oravkina je veľa faktorov, ktoré hovoria v prospech spolupráce oboch letísk. Poukázal napríklad na kooperáciu letísk s rovnakými vlastníkmi v Londýne (Heathrow, Gatwick a Stansted), Paríži (Charles de Gaulle a Orly) alebo v Miláne (Linate a Malpensa). Aj z niektorých nezávislých štúdií vyplýva, že spolupráca letísk v Bratislave a vo Viedni neeliminuje konkurenciu, keďže tú vytvárajú letecké firmy a nie samotné letiská. Nový investor poukazuje aj na fakt, že vďaka spolupráci by mohlo vzniknúť v regióne až 35-tisíc nových pracovných miest.
Predpokladaný vývoj počtu cestujúcich (tis.) | ||
Bratislava | Košice | |
2006 |
2 146 |
318 |
2007 |
2 898 |
361 |
2008 |
3 677 |
404 |
2009 |
4 498 |
444 |
2010 |
5 015 |
480 |
2015 |
6 313 |
613 |
Zdroj: TwoOne |