StoryEditor

Kúpa Reeboku posilní pozíciu Adidasu v USA

04.08.2005, 00:00
Nemecký výrobca športových odevov a potrieb Adidas-Salomon sa dohodol na kúpe amerického rivala Reebok za 3,1 miliardy eur (3,8 mld. USD). Kúpou Reeboku si Adidas ešte viac upevní svoju pozíciu na americkom trhu, kde momentálne dominuje jeho najsilnejšia konkurencia v tomto regióne, spoločnosť Nike, uviedla agentúra Reuters.
Adidas kúpi akcie Reeboku, ktorý bol doteraz v tomto odvetví svetovou trojkou, za 59 dolárov, a to v hotovosti. Táto cena je o 34 percent vyššia, než bola záverečná utorková burzová hodnota akcií Reeboku.
Obchodná transakcia, ktorá by sa mala ukončiť v prvom polroku budúceho roka, viac než zdvojnásobí tržby Adidasu na trhoch v Severnej Amerike, a ešte viac posilní pozíciu spoločnosti na trhoch v Európe a Ázii, uviedol Associated Press.
Akvizíciu Adidasu musia schváliť ešte akcionári Reeboku a americké protimonopolné orgány. Adidas predpokladá, že akvizícia neprinesie spoločnosti žiadne neočakávané reštrukturalizačné náklady, informoval finančný riaditeľ spoločnosti Adidas Robin Stalker.
Od kúpy Reeboku nemecký producent športových potrieb očakáva, že po ukončení akvizície sa v priebehu nasledujúceho roka jeho čistý zisk zvýši minimálne o 10 percent, dodal Stalker.
Záujem Adidasu o expanziu na americkom trhu signalizoval už v júni šéf americkej divízie spoločnosti Erich Stamminger.
Ešte v máji sa Adidas dohodol na predaji divízie Salomon fínskej spoločnosti Amer Sports za 485 miliónov eur. Ukázalo sa totiž, že Salomon, ktorý sa stal súčasťou firmy Adidas pred ôsmimi rokmi, bol pre nemeckého producenta športových potrieb len veľkou príťažou.
Kúpou amerického rivala bude Adidas disponovať značkami Adidas, Reebok, Tylormade, Rockport, Greg Norman Collection, Maxfli, CCM, Jofa a Koho, uviedla britská mediálna spoločnosť BBC.
Správa o kúpe Reeboku prichádza len týždeň po tom, ako nemecký konkurent Puma predstavil svoj ambiciózny plán expanzie. V nasledujúcich piatich rokoch chce spoločnosť investovať do akvizícií asi 500 miliónov eur, vstúpiť na nové trhy a získať v rebríčku firiem tretiu pozíciu na svete. Vzhľadom na spojenie Adidasu a Reebok sa podarilo Pume splniť posledný menovaný cieľ bez nákladov.

Základné informácie o spoločnostiach:

Adidas-Salomon
- Adidas založil v roku 1949 Nemec Adolf Dassler, z jeho mena a priezviska vznikol názov spoločnosti
- Salomon založil v roku 1947 Francúz Francois Salomon
- Adidas kúpil skupinu Groupe Salomon v decembri 1997
- spoločnosť Adidas je známa najmä vďaka športovej obuvi pre atlétov, Salomon sa presadil vo svete najmä ako výrobca lyžiarskeho a golfového vybavenia
- spoločnosť preslávili napríklad americký atlét Jesse Owens, boxer Muhammad Ali alebo anglický futbalista David Beckham
- okrem futbalu v USA skupina sponzoruje americký bejzbalový tím New York Yankees, okrem toho bude sponzorom olympijských hier v Pekingu v roku 2008

Reebok
- predchodca dnešnej firmy vznikol v 90. rokoch 19. storočia vo Veľkej Británii, kde Joseph William Foster začal pre atlétov vyrábať prvú športovú obuv. Dvaja z jeho vnukov založili v roku 1958 spoločnosť Reebok. Licenciu pre Severnú Ameriku získal v roku 1979 Paul Fireman
- firma je na americkom trhu so športovou obuvou druhou najvýznamnejšou hneď po Nike, vyrába aj iný druh športových potrieb
- značku Reebok preslávili napríklad americkí tenisti Andy Roddick a Venus Williamsová, anglický futbalista Ryan Giggs a americký basketbalista Allen Iverson

Výsledky najväčších výrobcov športových výrobkov v r. 2004 (v mld. USD)
Spoločnosť  Tržby Čistý zisk
Nike 13,7 1,21
Adidas-Salomon 8,1 0,39
Reebok 3,8 0,19
Puma 2,1 0,35
Amer Sports 1,4 0,08
Mizuno 1,3 0,02
ASICS 1,3 0,04
Zdroj: Hoovers.com
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. máj 2024 16:20