StoryEditor

PSA bude zásobovať sedemsto kamiónov

17.11.2005, 23:00
Gefco je dcérskou spoločnosťou automobilky PSA Peugeot Citroën. Pre PSA, ktorý je druhým najväčším výrobcom automobilov v Európe, už pracujeme vyše päťdesiat rokov. Vlani sme dosiahli obrat takmer tri miliardy eur a od roku 1998 sa nám ho podarilo zdvojnásobiť. V rozhovore pre HN to povedal generálny riaditeľ Gefco Slovakia Olivier Large.
Francúzska spoločnosť Gefco sa špecializuje na služby v oblasti dopravy a logistiky, pričom spolupracuje najmä s automobilovým priemyslom. Aké výsledky dosiahla v uplynulých rokoch?
- Gefco je dcérskou spoločnosťou automobilky PSA Peugeot Citroën. Pre PSA, ktorý je druhým najväčším výrobcom automobilov v Európe, už pracujeme vyše päťdesiat rokov. Vlani sme dosiahli obrat takmer tri miliardy eur a od roku 1998 sa nám ho podarilo zdvojnásobiť. Zaradili sme sa tak do prvej desiatky európskych prepravných a logistických skupín. V posledných rokoch sa riadime stratégiou medzinárodného rastu.

Čo táto stratégia znamená?
- Jej podstatou je to, že firma expanduje najmä v rozvojových zónach sveta.

Kde predovšetkým?
- V Európe, v južnej Amerike a v Ázii. Po Poľsku, Turecku, Rusku a Českej republike začalo Gefco ponúkať svoje služby v Rakúsku, Rumunsku a pred rokom aj na Slovensku. Vlani sme sa etablovali aj v Číne. Gefco podniká už vo viac ako 80 krajinách sveta, kde máme 400 pobočiek. Poskytujeme komplexné služby - dopravu, logistiku a riešime aj colné a daňové záležitosti. Tento prístup ku klientom nám dovoľuje znížiť ceny asi o desať percent, ako keby sme ich poskytovali samostatne. Umožňuje to synergický efekt.

Onedlho začne PSA Peugeot Citroën vyrábať v Trnave prvé automobily. Čo to znamená pre Gefco Slovakia?
- Pre PSA budeme zabezpečovať nielen výrobnú logistiku, ale po spustení produkcie aj distribúciu hotových vozidiel. V dodávateľskom parku pri automobilke máme k dispozícii tisíc štvorcových metrov. To nám umožní aj tzv. synchrónny tok automobilových dielcov. Je to nepretržité zásobovanie výrobnej linky v 15-minútových intervaloch. V areáli závodu budeme mať asi 70 pracovníkov, ktorí sa o všetko budú starať.

Kamióny, ktorými budete zásobovať trnavský závod a odvážať hotové automobily, sú vaše alebo spolupracujete s ďalšími špedičnými firmami?
- Budeme všetko organizovať a koordinovať vlastnými silami. Nemáme síce vlastné kamióny, ale spolupracujeme so slovenskými firmami. Momentálne už kooperujeme s viac ako tridsiatimi. Okolo roku 2008, keď závod pôjde na maximum a denne vyrobí viac ako tisíc vozidiel, budeme potrebovať na zabezpečenie výroby približne 700 kamiónov.

A čo železničná doprava? S ňou nepočítate?
- Predpokladáme, že železnicou odvezieme asi 60 percent hotových automobilov. Ak pôjde o zásielky na kratšie vzdialenosti, napríklad do Rakúska alebo Česka, budeme ich expedovať na kamiónoch. Ale napríklad do Francúzska pôjdu po železnici.

Ako je zaručená bezpečnosť nových vozidiel naložených na kamiónoch?
- Ich vodiči nebudú môcť zastaviť s nákladom áut, kde sa im zachce. Vyhradíme im na to miesta, kde budeme môcť náklad aj skontrolovať.

Koľko bude mať Gefco Slovakia zamestnancov a koľko pracovných miest vytvoríte?
- Teraz máme 40 pracovníkov. Do roku 2008 sa ich počet zvýši približne na 200. Ak rátam aj vodičov z iných firiem, ktorí začnú pre nás jazdiť, skladníkov, vodičov vysokozdvižných vozíkov, dispečerov, colných deklarantov, manažérov logistiky, obchodníkov a účtovníkov, tak to bude ďalších tisíc ľudí.

Vývoj obratu a marže logistickej firmy Gefco (mil. eur)
  1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004
Obrat 1473 1762 2329 2643 2646 2742 2894
Prevádzková marža 73 92 100 119 135 143 156
Zdroj: Gefco
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
30. apríl 2024 17:51