Železničný tunel medzi Francúzskom a Anglickom pod Lamanšským kanálom od svojho sprevádzkovania v roku 1994 priniesol zatiaľ málo radosti majiteľom Eurotunnelu, ktorí do projektu vložili 14,4 mld. eur. Medzi ostrovom a pevninou premávajú poloprázdne vlaky firmy Eurostar, ktoré neprinášajú zisk, ale vytvárajú trvalú stratu. Situácia by sa však mala zmeniť v roku 2007, odkedy sa pod morom budú rútiť vlaky rýchlosťou 334 km/h. Potom už budú lety medzi Londýnom a Parížom úplne zbytočné. Tento rok vlaky medzi Parížom a Londýnom a Londýnom a Bruselom a späť majú prepraviť 17 mil. cestujúcich. Koncom septembra bude sprevádzkovaný 72-kilometrový úsek trate medzi Londýnom a Folkestonom. Vlaky po novej trati budú jazdiť rýchlosťou vyššou ako 300 km/h. Z Londýna do Paríža sa bude cestovať o 20 minút kratšie a jazda bude trvať 2 h 35 minút. Hovorca Eurostaru uviedol, že objednávky na cestovné lístky na jeseň už vzrástli v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška o 20 %. Eurotunnel má však vážnu konkurenciu v lacných leteckých spoločnostiach. Kým vo vlakoch Eurostaru stojí cestovný lístok 95 libier, lacné letecké spoločnosti lietajú za polovičnú cenu.