StoryEditor

ŽSR chcú modernizovať za deväť miliárd

10.01.2007, 23:00
Autor:
SITASITA

Železnice SR plánujú v tomto roku pokračovať v budovaní a modernizácii infraštruktúry. Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený vyhlásil, že ak bude zabezpečené dosť peňazí na dofinancovanie európskych zdrojov zo štátneho rozpočtu, železnice preinvestujú približne deväť miliárd.
Železnice chcú v tomto roku prostredníctvom verejného obstarávania začať s modernizačným procesom na troch úsekoch. Sú to úseky medzi Novým Mesto nad Váhom a Púchovom či Žilinou a Krásnou nad Kysucou.
Podnik chce v značnej miere využívať peniaze z Európskej únie. "Do budúcnosti je dôležité, ako sa štát k prispievaniu postaví, pretože z európskych fondov môžeme získať maximálne 85 percent z nákladov a zvyšok musia tvoriť vlastné zdroje," uviedol Zelený.
Spoločnosť by chcela po dohode s ministerstvom dopravy a vládou pripraviť program, ktorý by jasne stanovil podmienky financovania na ďalších päť rokov, aby bol proces plynulý a bez komplikácií.
Medzi trate, ktorých modernizáciu už ŽSR rozbehli, patria Šenkvice -- Cífer a modernizácia staníc v úseku Rača -- Trnava takmer za 142 miliónov eur. Vlani sa pracovalo v železničných staniciach Pezinok, Cífer, Bratislava Rača, na podjazde v železničnej stanici Šenkvice a na traťovom úseku Vršok -- Cífer.
Do konca tohto roka by mali byť ukončené práce v železničnej stanici Bratislava Rača, v staniciach Šenkvice a Svätý Jur. V rámci modernizácie trate Trnava -- Nové Mesto nad Váhom predstavujú celkové náklady na úsek Trnava -- Piešťany 129,2 milióna eur. Práce sa začali 15. novembra 2004 a mali by byť ukončené 30. novembra tohto roka.
"Vlani sa pritom modernizovala stanica v Leopoldove a úsek Leopoldov -- Veľké Kostoľany, v tomto roku by sa mala modernizovať stanica vo Veľkých Kostoľanoch a zastávka v Brestovanoch," informovali železnice.
Celkové náklady na modernizáciu úseku Piešťany -- Nové Mesto nad Váhom predstavujú vyše 3,57 miliardy. Práce na tomto úseku sa začali vlani v máji.
Cieľom modernizácie eurokoridoru vedúceho cez územie Slovenska je zvýšiť traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu a zjednotiť tak dopravný systém s pravidlami Európskej únie. Slovenská vetva koridoru je dlhá 545 kilometrov a zahŕňa železničnú trať z Bratislavy cez Žilinu a Košice až po Čiernu nad Tisou a končí sa pri štátnej hranici s Ukrajinou. Náklady na modernizáciu slovenskej vetvy eurokoridoru odhadujú ŽSR zhruba za dve miliardy eur.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. máj 2024 04:36