StoryEditor

Smerovanie ku konzumnej spoločnosti je tvrdou realitou

28.04.2006, 00:00
Autor:
TASRTASR

Spotrebitelia začali pristupovať k nákupom inak. Podľa prezidenta Zväzu obchodu a cestovného ruchu Pavla Konštiaka smeruje trend ku konzumnej spoločnosti. "Je to tvrdá realita. Zaznamenali sme posun od nakupovania výrobkov a služieb k nakupovaniu zážitkov," povedal Konštiak na medzinárodnej konferencii o obchode a marketingu. Ako príklad uviedol expanziu nákupných a zábavných centier, ktoré ohrozujú existenciu super- a hypermarketov.
Upozornil, že ľudia chcú nakupovať, čo je dôležitý faktor pre obchodníkov. "Tešíme sa každému nárastu reálnej mzdy. My obchodníci chceme dávať našim spotrebiteľom produkty a výrobky, ale najprv potrebujú mať títo zákazníci za čo kupovať," uviedol Konštiak. Ako pozitívny označil vývoj slovenskej ekonomiky.
"Oblasť obchodu je odsúdená na úspech. Veď len za minulý rok dosiahol zisk v obchode 4,4 miliardy korún," povedal Konštiak. Cieľom obchodníkov by podľa neho malo byť získavanie si zákazníka etikou. Kvalita slovenského prostredia sa postupne zvyšuje a ľudia chcú žiť kultúrnejšie. Napriek tomu na Slovensku stále prevláda trend, kde vernosť značke alebo obchodnej sieti je minimálna. "Vernosť zákazníka existuje len k minimálnej cene," uviedol Konštiak.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. apríl 2024 12:36