Riadenie letovej prevádzky nad Spojenými štátmi potrebuje modernizáciu, tá sa však odkladá a predražuje o miliardy dolárov. V období, keď sa počty cestujúcich zvyšujú, sa Federálny úrad pre letectvo (FAA) zameral na údržbu súčasných systémov namiesto toho, aby zvyšoval ich kapacitu a zlepšoval ich, oznámil to úrad generálneho inšpektora z amerického ministerstva dopravy.
Ministerstvo preverilo 16 projektov modernizácie terminálov a ďalších zariadení, ktoré majú zaistiť prevádzku bez nehôd. V prípade 11 projektov úrad zistil, že náklady na ne vzrástli o 5,6 miliardy dolárov, čím sa celkové náklady zvýšili na 14,5 miliardy dolárov. Na fiškálny rok 2005, ktorý sa skončí v tomto roku v septembri, pritom Kongres schválil výdavky na zariadenia vo výške 2,5 miliardy dolárov.
Realizácia deviatich zo 16 projektov sa oneskorila o dva až 12 rokov a dva projekty sa odložili zatiaľ na neurčito. Dva najvyššie nárasty nákladov a dva najdlhšie odklady realizácie majú projekty, ktoré riadi spoločnosť Raytheon. Najvýraznejšie sa zvýšili náklady na systém WAAS, ktorý určuje globálnu pozíciu lietadiel. Tieto výdavky sa zvýšili o 274 percent na 3,3 miliardy dolárov a projekt má oproti pôvodnému plánu 12-ročné oneskorenie.
Správa inšpektorátu uvádza, že FAA musí prehodnotiť prínos a načasovanie každého projektu vzhľadom na rastúce náklady a klesajúce prostriedky od Kongresu. FAA uviedla, že s odporúčaním súhlasí a že pracuje na stanovení skutočných nákladov a reálnom harmonograme ďalších prác, uviedla agentúra Reuters.
StoryEditor

