Žiadny obchodník nesmie zákazníkovi naúčtovať za tovar viac peňazí ako udáva ním samotným stanovená cena. Jednými z najcitlivejších sú pri nesprávnom oceňovaní potraviny, ktoré nie sú vopred ocenené, ale v obchodoch sa uvádza len ich jednotková cena. Patria medzi ne napríklad ovocie, zelenina, šaláty, syry, nátierky či mäsové výrobky.
Problém s cenovkami
Veľakrát sa spotrebiteľom môže stať, že pracovník predajne označí nimi zakúpený výrobok cenovkou iného tovaru. Pri pokladnici už mu, samozrejme, naúčtujú zlú cenu. Ako má v tomto prípade spotrebiteľ postupovať? "Pokiaľ zákazník zistí akékoľvek nezrovnalosti v cene uvedenej na pokladničnom doklade a cene, ktorá bola uvedená na regálovej cenovke, odporúčame mu bezodkladne sa obrátiť na oddelenie informácií, ktoré máme v každom našom obchode. Pracovníci na tomto oddelení preveria, či skutočne došlo k rozdielu medzi deklarovanou a zaplatenou cenou, a pokiaľ sa tak stalo, cenový rozdiel zákazníkovi na mieste vyplatia," vysvetľuje Lenka Juríková, hovorkyňa spoločnosti Ahold Retail Slovakia prevádzkujúcej u nás hypermarkety a predajne Hypernova a Albert. Rovnako v prípade, ak zákazník zistí, že si kúpil výrobok po záručnej lehote, mal by sa podľa Lenky Juríkovej čo najskôr obrátiť s takýmto zistením na predajňu, kde si tovar kúpil.
Kontrola je čoraz dôležitejšia
Obchody musia pri čoraz častejšie sa meniacich cenách predávaných výrobkov, najmä v prípade rýchloobrátkového tovaru, venovať zvýšenú pozornosť aj kontrole správnosti cien. "Máme systém kontroly správnosti cien výrobkov," vysvetľuje hovorkyňa spoločnosti Tesco Oľga Hrnčiarová. Aj podľa hovorkyne Aholdu je správnosť cenoviek pravidelne kontrolovaná zamestnancami predajní na dennej i na mesačnej báze. A rada na záver. Ako poznáte dobrého obchodníka? Serióznejší predajcovia vám v prípade, ak si kúpite tovar, za ktorý vám je zaúčtovaná drahšia suma ako uvádza cenovka, rozdiel medzi týmito dvomi sumami vrátia.

