StoryEditor

Bratislava sa ponorila do sveta reklamy

24.02.2008, 23:00
Azda všetci fanúšikovia reklamy na Slovensku sa v piatok večer stretli v bratislavskom Palace Cinemas v Auparku, aby si pozreli Noc reklamožrútov 2007.

Vo svete známa prehliadka tradičných 30-sekundových reklamných spotov, ale aj reklám - umeleckých diel nakrútených hollywoodskymi režisérmi sa po piatich rokoch prestávky na Slovensku stretla s neočakávaným záujmom divákov. Počet 2 300 návštevníkov a vypredané kinosály Palace Cinemas boli toho jasným dôkazom.


Spoty, ktoré bežná laická verejnosť ešte nemala možnosť vidieť, nové prírastky v knižnici Jeana Mariu Boursicota, vlastníka najväčšieho celosvetového archívu reklamných filmov a spotov, a to najlepšie i najhoršie zo sveta reklamy. To všetko spolu so zábavným programom, ktorého súčasťou bola módna šou Ed Hardy, Street Dance Academy Laciho Strikea, koncert Tiny či after party s DJ Carlom z Cafe del Fun. Jednoducho ideálny mix pre ľudí, ktorí majú k reklame blízko cez svoju prácu, alebo sú jednoducho priaznivcami opojného sveta reklamných spotov v noci z piatka na sobotu.


"Noc reklamožrútov je skvelou príležitosťou vidieť niečo, čo by sme možno chceli, aby sa aj bežne objavovalo na televíznych obrazovkách. Bežný divák sa príde zabaviť, možno aj poučiť, ale hlavne pozrieť si reklamy, ktoré nemá šancu nikde inde vidieť. Odborná verejnosť sa zase príde oboznámiť s tým, ako k reklamným spotom pristupujú v iných krajinách, aké sú možnosti stvárnenia produktu. Možno to berú viac z tej kreatívnej stránky, pretože do tvorby reklamy viac vidia a určite prišli na Noc reklamožrútov zbierať inšpirácie," predstavila podujatie prebiehajúce v takmer päťdesiatich krajinách jeho PR manažérka Zuzana Nováková.


Návštevníci prvé tri hodiny poriadne ani nevybehli z kinosál a prehliadka reklám sa zmenila na maratón sledovania kreatívy reklamných mágov, ale i filmových režisérov, ktorí pri svojich prácach nešetrili hviezdnym obsadením. Deväťminútová reklama na BMW M5 s Madonnou či kúsky Romana Polanského a Davida Lyncha boli ukážkou prepojenia propagácie produktov a filmovej tvorby.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
27. december 2025 11:01