Počet registrácií nových osobných a malých nákladných áut v prvom polroku 2008 vzrástol o viac ako pätinu na 48-tisíc vozidiel. Najpredávanejším autom zostala česká Škoda, aj keď jej podiel na trhu klesol o tri percentuálne body na 19,73 percenta. Včera to uviedlo slovenské Združenie automobilového priemyslu. Škoda predala v júni na Slovensku 9 513 áut. Ďalšie priečky obsadil nemecký Volkswagen a francúzsky Peugeot. Trhový podiel Volkswagenu tak predstavoval 7,7 percenta a Peugeotu 7,3 percenta.
V prvom polroku pribudlo do policajných štatistík 550 nových nákladných vozidiel s hmotnosťou od 3,5 do 12 ton, čo je takmer o desatinu menej ako v rovnakom období minulého roku. Najväčší podiel na trhu, 36 percent, si udržala značka Iveco. O viac ako štyri percentá, na 2 180, vzrástol predaj ťažkých nákladných áut nad dvanásť ton.
V čele predajnosti v tejto kategórii zostala švédska značka Volvo s podielom na trhu 20,92 percenta. Počet registrácií nových autobusov sa takmer zdvojnásobil. Na špici predajnosti sa udržal Irisbus.
StoryEditor

