StoryEditor

UPC chce mať mobilnú sieť

11.02.2008, 23:00
Tendra na štvrtého operátora sa zrejme zúčastní aj náš najväčší káblový operátor UPC Broadband Slovakia. Uviedol to generálny riaditeľ spoločnosti Martin Maťašeje.

O verejnú súťaž, ktorú by mohol Telekomunikačný úrad vyhlásiť už budúci mesiac, sa do včerajšieho oznámenia UPC doteraz zaujímala len jedna spoločnosť. Jej identita je zatiaľ utajená. Avizovanou spoločnosťou, ktorá ako prvá mala prejaviť záujem, mala byť finančná skupina Penta. Tá však podľa jej hovorcu Martina Danka finančným investorom, ktorý je aktívny v oblasti telekomunikácií v podobnej oblasti aj v Česku a ktorý verejnú súťaž mal iniciovať, nebola.
Skupina totiž uvažuje zamerať sa na iné krajiny. S podobným projektom U:fon napreduje v susednom Česku prostredníctvom firmy Mobilkom, kde za prvý polrok pôsobenia na trhu si získala viac ako 35-tisíc klientov.
Štvrtý operátor však u nás bude len čiastkovou konkurenciou. V tejto sfére je nasýtenosť trhu vyššia, nová firma to s lákaním klientov bude mať v porovnaní s ostatnými troma podstatne ťažšie. Víťazovi tohto verejného obstarávania budú chýbať aj iné výhody, ktoré existujúci operátori považujú za samozrejmosť.
Frekvencie, ktoré sú v hre, totiž slúžia viac na poskytovanie mobilných dátových služieb. "Nepôjde o štandardného GSM operátora, keďže je iné frekvenčné pásmo. Sú tam aj obmedzenia počtu koncových zariadení, ako aj limity, ktoré sa týkajú používania služieb smerom k zahraničiu," uviedol šéf Telekomunikačného úradu Branislav Máčaj.
Kartu do rúk tak opäť môžu dostať firmy, ktoré pôsobia práve v tejto oblasti. Mimo tendra pritom nebudú ani doterajší mobilní operátori Orange, T-Mobile a Telefónica O2. Výberové konanie na štvrtého mobilného operátora vyhlási Telekomunikačný úrad pravdepodobne do konca marca tohto roka. Terajší traja operátori zatiaľ vyčkávajú na kroky a ponuku Telekomunikačného úradu.
Vstupom do druhého mesiaca tohto roku pritom nadnárodný operátor UPC Broadband prichádza po desiatich rokoch s novou marketingovou značkou. Slovenskú pobočku firmy UPC Broadband, ktorá je súčasťou medzinárodnej spoločnosti Liberty Global, tak dostihla vlna rebrandingu z dielne materskej korporácie. "Je výhodou, že všetky krajiny v ktorých naša spoločnosť pôsobí, preberajú nové prvky," tvrdí Maťašeje. Šéf slovenskej pobočky UPC pritom odhaduje, že rebranding mohol stáť radovo milióny korún. "Nejde len o zmenu loga, rebranding predstavuje predovšetkým nový spôsob fungovania," dodal.
UPC sa chce po novom opierať najmä o jednoduchosť a rozšíriť tak doterajšiu sieť zákazníkov. V súčasnosti UPC spostredkúva internet v jedenástich mestách Slovenska. V tomto roku by sa do radu mali pridať aj Michalovce, Bardejov, Levice, Trenčín a Spišská Nová Ves.
Káblová spoločnosť pritom plánuje rozšíriť aj svoju divíziu digitálnej televízie. Tá je nateraz dostupná totiž iba Bratislavčanom. Na rade je však zatiaľ len testovanie nových technológií, ktoré spoločnosť chce postupne zaviesť aj na slovenskom trhu.
UPC bez zmeny na trhu pôsobilo už desať rokov. Iniciatíva vyšla od samotnej materskej firmy. Podľa Petra Kubisa zo spoločnosti Marketing Services v súvislosti s rebrandingom "ide na Slovensku zväčša o určitú identifikáciu k materskej spoločnosti. Toto sa v posledných rokoch odohrávalo hlavne v telekomunikačnom a bankovom sektore".
Kubis dodáva, že určitým dôvodom, prečo firmy pristupujú k rebrandingu, je aj určitá "filozofia nového začiatku, keď spoločnosť prezentuje novú koncepciu svojho fungovania na trhu, ktorú novým logom potvrdí". Po dlhšom pôsobení na trhu si pritom rebranding vyžaduje samotný trh, firma musí byť totiž odlíšiteľná. "Čím je jednoznačnejšia vizuálna identifikácia spoločnosti, tým je väčší predpoklad, že vnímanie značky klientmi bude úspešnejšie," objasňuje Kubis.
Zmenu značky spoločnosti pritom vnímajú ako náročný proces. Kubis však odhaduje, že rebranding sa vo väčšine prípadov oplatí. "V mnohých prípadoch sa mení totiž celá filozofia vonkajšieho prejavu spoločnosti. Bývajú s ňou spojené aj prezentácie nových prístupov firmy. Na pozadí rebrandingu sa otvára zároveň veľký priestor na masívnu kampaň, ktorá môže zvýšiť tržby, a práve prílev nových klientov," vysvetľuje Kubis. Rebranding však nesmie byť smerovaný len na jednu skupinu, môže sa stať kontraproduktívny.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
25. december 2025 22:01