StoryEditor

Avion chce viac zákazníkov

10.10.2008, 00:00

Najväčšie nákupné centrum na Slovensku pritvrdilo v boji o zákazníka. Koncom októbra otvorí Avion Shopping Park brány svojej novej časti. Celková rozloha prenajímateľnej plochy sa zvýši na 84-tisíc štvorcových metrov. Zákazníci tu budú môcť nájsť tridsať nových prevádzok. Bratislavské nákupné centrum sa tak stane najväčším v portfóliu developerskej spoločnosti Inter IKEA Centre Group.

Exkluzívne novinky
Nová časť ponúkne verejnosti hlavne širší sortiment elektroniky a športových potrieb. Najväčšiu predajnú plochu tu obsadí spoločnosť Electro World, ktorá je už pevne etablovaná na trhoch susedných štátov, u nás je však nováčikom.
Svoj prvý obchod otvorí Electro World už 15. októbra v Košiciach. Vo svojich predajniach chce ponúkať komplexný sortiment spotrebnej elektroniky - audio, kamery, fotoaparáty, herné konzoly, televízory, domáce spotrebiče a iné. Podľa hovorkyne spoločnosti Anny Rumianovej bude zároveň jediným maloobchodným predajcom produktov americkej počítačovej korporácie Dell u nás.
"Našou snahou je byť vždy o krok vpred pred konkurenciou a ponúknuť zákazníkovi výrobok a službu o niečo skôr,“ povedal pri príležitosti otvorenia predajní Electro World na Slovensku jej generálny riaditeľ Jiří Klíčník.
"Avion sa na dlhý čas stane jediným miestom v Bratislave, kde budú môcť zákazníci nakupovať v predajniach Electro World alebo Tchibo,“ povedala pre HN Barbora Kostrecová, riaditeľka obchodného centra. Do hlavného mesta sa vracia aj obchod so športovými potrebami Intersport. Vedenie centra sa opätovne rozhodlo priniesť na trh nové značky, ktoré budú lokalizované exkluzívne v Avione. Najväčším lákadlom pre zákazníkov zostáva neohrozene švédsky predajca a výrobca nábytku IKEA. "IKEA je to, čo nás odlišuje od ostatných nákupných centier, prináša nám zákazníkov z celého Slovenska,“ potvrdzuje Kostrecová.

Predvianočné nákupy
Navyše, otvorenie novej časti prichádza v čase, keď sú ľudia ochotní minúť najviac peňazí v roku. "Malo by nám to pomôcť dobre naštartovať vianočné nákupy. Elektronika a športové potreby patria k najpredávanejšiemu sortimentu zimnej sezóny,“ vysvetľuje Kostrecová.
V Avione si od rozšírenia predajných plôch sľubujú nárast počtu zákazníkov asi o desať percent. V súčasnosti prejde týždenne bránami centra asi 160-tisíc nakupujúcich. Viac prevádzok vytvorí aj päťsto nových pracovných príležitostí. "Musíme brať do úvahy nielen ekonomické, ale aj demografické trendy. Faktom je, že naša spoločnosť starne. V súčasnosti sa obchody orientujú skôr na mladých zákazníkov a rodiny. Postupne sa však ťažisko predaja presunie na zrelšiu populáciu. Tomu budeme musieť prispôsobiť ponuku obchodov a služieb v našich centrách,“ prezradil o budúcnosti Avionu Generálny riaditeľ Inter IKEA Centre Slovensko Rudolf Sumereder.

Minirozhovor

Budujeme vlajkovú loď
Generálny riaditeľ Inter IKEA Centre Slovensko Rudolf Sumereder pre HN:
Slovenský Avion ste označili za vašu vlajkovú loď. Prečo?
Bratislavský Avion je jedno z našich najväčších a najúspešnejších centier. Sme tu od roku 2002, kedy Slovensko zažilo veľký hospodársky rozmach. My sme reagovali na rozvoj trhu a rástli sme s ním. Navyše, bratislavská pobočka má obrovskú výhodu z hľadiska dopravy a prístupnosti.

Vidíte na Slovensku ďalší potenciál rastu?
Myslím si, že potenciál tu je, aj keď dnes ešte z našej strany nepadlo finálne rozhodnutie. Analyzujeme možnosti dvoch ďalších umiestnení, pričom sa zameriavame na veľké mestá. Počkáme však, ako zareaguje trh na finančnú krízu.

Sú slovenskí zákazníci v niečom špeciálni?
Každý trh má svoje špecifiká. Ten slovenský sa rýchlo rozvíja. Ľudia v Bratislave si napríklad veľmi potrpia na módu, čomu sa my snažíme prispôsobiť. Zo skúseností z Česka, kde máme nákupné centrá v troch mestách, môžeme očakávať, že aj medzi slovenskými mestami existujú veľké rozdiely v preferenciách zákazníkov.

Nová časť bratislavského Avionu prináša hlavne viac elektroniky a športových potrieb.
Doteraz sme sa obchodmi s módou orientovali skôr na ženy. Širší sortiment elektroniky a športu nám chýbal. Týmto krokom rozšírime škálu obchodov a ponúkneme plný sortiment tovarov. Potom sa môžeme začať špecializovať.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
04. máj 2024 18:58