Tie sa majú zamerať zhruba na 40 miliónov používateliek. Z hľadiska marketingu ide o lukratívnu cieľovú skupinu, ktorá aj u nás môže presahovať viac ako pol milióna používateľov. Slovenský trh sa v oblasti ženských portálov vyprofiloval na štyri vedúce stránky. Vydavateľstvo Ringier prevádzkuje portál Lesk.sk, ktorému slovenskou konkurenciou je dvojica portálov Wanda.sk a Zena.sk spojených spoločností Atlas a Centrum.
"Cieľová skupina ženských portálov je inzertne zaujímavá, a preto nás neprekvapuje, že počet ženských titulov na slovenskom trhu rastie," tvrdí Marián Pavel, hlavný manažér online vydavateľstva Ringier. Trend je zrejmý. "V poslednom čase jednoznačne nastal boom špeciálnych ponúk iba pre ženy. Je to spôsobené vývojom marketingu ako takého, ktorého základnou myšlienkou je v súčasnosti cielenosť," tvrdí Peter Kubis, konateľ spoločnosti Marketing Services. Dodáva, že "do portfólia tovarov pre ženy sa dostávajú aj také, ktoré boli z hľadiska marketingu doteraz doménou mužov. Zásluhu na tom má väčšia ekonomická samostatnosť žien a celková spoločenská emancipácia".
Čísla webových portálov tomu nasvedčujú. Z necelých troch miliónov Sloveniek viac ako 220-tisíc reálnych používateliek na svoje stránky každý mesiac zláka server Wanda.sk spoločnosti Atlas. Ďalší server spod strechy spojeného Atlasu a Centra - Zena.sk - navštevuje takmer 180-tisíc používateliek mesačne. "Podľa sociologického prieskumu a auditu Mediareseach&Gemius dosahujú tieto servery mesačne spoločne takmer 350-tisíc reálnych používateliek zo Slovenska," tvrdí Marcela Hlavatá, produktová riaditeľka spoločnosti Atlas.
Napriek tomu, že spoločnosti Atlas a Centrum sa pred niekoľkými týždňami spojili, ich servery určené ženskému pokoleniu sa zlučovať nebudú. "Zlúčenie 'Wandy' a 'Žien' nie je v pláne. Obe značky by mali fungovať aj naďalej, poskytujúc informácie a služby pre svoje cieľové skupiny," potvrdzuje Hlavatá.
Lídrom na trhu je však ženský portál Lesk.sk vydavateľstva Ringier. Rozmedzie medzi konkurenciou je čoraz menšie. "Pociťujeme zvýšený záujem ostatných hráčov na trhu o posilňovanie pozície ich ženských titulov a prerozdelenie návštevníčok na slovenskom internete. K tomu tento rok chceme využiť náš obsahový potenciál. Lesk prejde nielen redizajnom, ale aj ďalšími zmenami, ktoré posilnia jeho pozíciu jednotky," objasňuje Pavel z Ringieru. Vysvetľuje zároveň, že "v situácii, keď sa trh naplní, bude rozhodujúca kvalita obsahu a služby, ktoré tieto portály návštevníčkam ponúknu". Ženské portály totiž patria medzi najefektívnejšie na získavanie inzercie a reklamy.
Podľa marketéra Kubisa cielená orientácia na ženy sa začala už dávno v minulosti, ibaže nebola verejnosťou natoľko vnímaná. "Teraz, keď nastal trend diferenciácie ponúk, sa stáva viditeľnejší," vysvetľuje Kubis. Odhaduje, že súčasná reklama je pre ženy určená v pomere tri k jednej.
Hlavatá z Atlasu nepovažuje dnešnú orientáciu internetových firiem na ženy za nič výnimočné. "Súčasné smerovanie a nárast počtu takýchto serverov je prirodzený a plne kopíruje trend nárastu počtu žien ako takých na internete. Či už ide o on-linové mutácie printových médií, komunitné servery či špeciálne služby pre užšie cielené skupiny používateliek, dá sa očakávať, že ich počet bude ešte narastať," uzatvára Hlavatá.

