Predaj nových osobných a nákladných automobilov v Spojených štátoch sa v apríli znížil o 14 percent na ročne prepočítaných 14,4 milióna automobilov. Podľa údajov spoločnosti Autodata americké automobilky vykázali prudký pokles domáceho predaja najmä pre nízky dopyt po športovo-úžitkových vozidlách. Pokles sa v USA nevyhol ani niektorým hlavným zahraničným konkurentom, napríklad najväčšej japonskej automobilke Toyota.
Predaj americkej automobilky General Motors sa znížil o 23 percent. Ford vykázal pokles o 19 a Chrysler takmer o 30 percent. Predaj Toyoty prepadol približne o päť percent a najväčšia európska automobilka Volkswagen zaznamenala pokles o viac ako šesť percent. V minulom roku sa celkový predaj automobilov v Spojených štátoch znížil asi o tri percentá na 16,14 milióna vozidiel. Dostal sa tak na najnižšiu úroveň od roku 1998.
Amerických spotrebiteľov od nákupov odrádzajú vysoké ceny pohonných látok, prepad trhu s bývaním a celkový slabší rast americkej ekonomiky. USA aj napriek tomu zostávajú s veľkým náskokom najväčším trhom s automobilmi na svete.
StoryEditor

