Telekomunikační operátori dúfajú, že ich zisky na čínskom trhu porastú, keďže najväčší telekomunikačný trh rastie veľmi rýchlo, investovanie v Indii je však pre nich výhodnejšie. S rozvojom trhu prichádza aj dopyt po lepších službách, a preto významní svetoví operátori ponúkajú v Číne a v Indii, najväčších a najrýchlejšie rastúcich svetových trhoch, stále nové služby. Tie zväčša prenášajú z Japonska alebo Južnej Kórey.
Aj napriek prekážkam pre zahraničných investorov v oboch krajinách, India predstavuje rýchlejšie rastúci trh s lepším podnikateľským prostredím pre telekomunikačné spoločnosti. Čínsky mobilný trh s objemom 10 miliárd dolárov (vyše 227 miliárd Sk) je v porovnaní s indickým desaťkrát väčší a medziročne sa zväčšuje v priemere o tretinu. Problém však je, že ho kontrolujú dve štátne firmy China Mobile a China Unicom. Peking si svoj mobilný trh chráni a povolil iba niekoľkým spoločnostiam, ako Vodafone a SK Telecom, aby naň mohli vstúpiť aj napriek niekoľkoročným snahám zahraničných operátorov o jeho liberalizáciu.
India je zahraničným investíciám do mobilného sektora podstatne otvorenejšia. Najväčšie telekomunikačné spoločnosti vstupujú na indický trh po tom, čo ho indická vláda pre zahraničných investorov otvorila, aby zlepšila telekomunikačnú infraštruktúru a zvýšila konkurenciu. Analytik singapurskej spoločnosti Gartner Madhusudan Gupta povedal, že zostrovaním konkurencie sa znižujú náklady za hlasové služby a operátori vstupujú do malých miest a dedín, aby získali čo najväčšie množstvo používateľov. Okrem toho sa operátori zameriavajú aj na dátové služby, aby si udržali zisky. Gupta dodal, že 14 operátorov v Indii dáva firmám viac dôvodov na diferencovanie svojich služieb oproti Číne, kde pôsobia iba dvaja významní hráči. Navyše, v Číne vlastní mobil už 40 percent ľudí, ale v Indii iba 19 percent.
StoryEditor