StoryEditor

Ľudia pýtajú mrazené pekárenské výrobky

18.10.2004, 00:00
Šarišské pekárne a cukrárne investovali do rozšírenia výroby mrazených pekárenských výrobkov dvadsať miliónov korún. Peniaze smerovali hlavne do rozšírenia technológie, ale aj do zväčšenia výrobných a skladovacích kapacít. Očakávaná návratnosť investície je päť rokov.

Šarišské pekárne a cukrárne investovali do rozšírenia výroby mrazených pekárenských výrobkov dvadsať miliónov korún. Peniaze smerovali hlavne do rozšírenia technológie, ale aj do zväčšenia výrobných a skladovacích kapacít. Očakávaná návratnosť investície je päť rokov.
Prešovská firma sa začala zaoberať pekárskou produkciou v mrazenom stave v roku 2000. V prístavbe závodu, ktorú vybavila potrebnou technikou, spustila výrobu, ktorej sa dovtedy nevenovala. Podobne ako teraz, aj vtedy pekárne vložili do novej prevádzky dvadsať miliónov korún. Po čase sa ukázalo, že tieto kapacity sú nepostačujúce. Dopyt prevyšoval ponuku.
"Vlani sme vyprodukovali 500 ton mrazených výrobkov, ale záujem o ne bol podstatne vyšší, dokonca aj v zahraničí. Tento rok by sme chceli upiecť a zmraziť 600 ton pekárenských výrobkov," hovorí generálny riaditeľ Viliam Šofranko. Podľa podnikateľského plánu, ktorý v tomto roku prijali Šarišské pekárne a cukrárne, v roku 2006 by mraziarenská výroba mala tvoriť 20 percent celkovej produkcie. "Zároveň chceme začať vyvážať do Európskej únie," dodáva Šofranko. Strategickým cieľom spoločnosti je vytvoriť optimálne výrobné podmienky v oboch svojich prevádzkach, v Prešove i Bardejove, a postupne zvyšovať produktivitu práce. Preto aj na budúci rok plánuje 20-miliónovú investíciu, ktorá však bude určená na najmä rozvoj klasickej pekárskej výroby.
V súčasnosti firma exportuje mrazené výrobky, i keď zatiaľ len v malých množstvách, do Českej republiky. Záujem o ne narastá aj tam. "Rokujeme tiež so záujemcami z Nemecka, Francúzska a Talianska," poznamenáva generálny riaditeľ. Šarišské pekárne a cukrárne dodávajú svoje výrobky do obchodnej spoločnosti Billa v rámci celého Slovenska, no s ich plnenými pľundrovými výrobkami sa spotrebitelia môžu stretnúť aj vo franchisingovej sieti Fornetti. Celkovo vyrábajú okolo 200 druhov výrobkov, pričom približne 60 percent predstavujú chlieb a rožky, z toho okolo 30 druhov mrazených. Spoločnosť neustále obmieňa sortiment, či už na základe požiadaviek trhu alebo samotných odberateľov. Uvažuje však, že niektoré menej predajné druhy, náročné na prácnosť, vypustí. Do budúcnosti predpokladá i väčšiu špecializáciu výroby.

Kvalita múky nie je ani po dobrej úrode najlepšia
Celková situácia v pekárenstve sa podľa Šarišských pekární a cukrární v tomto roku zhoršila. Prispeli k tomu zvýšené ceny múky a energií. Polročné hospodárske výsledky preto v porovnaní s minulým rokom mierne klesli. Vlani dosiahli tržby za predaj vlastných výrobkov a služieb vyše 300 miliónov korún. Takéto tržby firma očakáva i v tomto roku. Spoločnosť spotrebuje mesačne okolo 900 ton múky. V tejto súvislosti Šofranko skonštatoval, že aj napriek avizovanej dobrej tohtoročnej úrode, nie je kvalita múky najlepšia a bude aj budúcu sezónu ovplyvňovať ceny.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/podniky-a-trhy, menuAlias = podniky-a-trhy, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
08. august 2022 22:35