V Španielsku rastú obavy, že krajiny strednej a východnej Európy (KSVE) sa stanú hlavnými konkurentmi španielskych automobiliek. V krajine je ich 17 a vlani vyrobili vyše 3 mil. áut. Tým si vydobyli 3. miesto na európskom automobilovom trhu po NSR a Francúzsku. Odvetvie je na 3. mieste aj v rámci španielskej ekonomiky. Väčší význam má len cestovný ruch a výroba potravín. Španielsky hospodársky rast sa spája s rokom 1986, v ktorom vstúpilo do EÚ. Medzinárodné koncerny si ho vtedy vyberali pre lacnú pracovnú silu. Teraz je však lacnejšia v KSVE. Potvrdzuje to aj fakt, že v posledných rokoch sa v Španielsku už nestavajú nové automobilky. Získavajú ich KSVE. Nedôjde však k presúvaniu výrobných programov, ale asi len časti výroby, ako to urobil Volkswagen, ktorý presunul 10 % výroby Seatov na Slovensko.