Viac príjmov z reklamy začne zdaňovať v krajinách, kde ich zarobila, oznámil dnes finančný riaditeľ Dave Wehner. Podľa neho to zvýši transparentnosť.
Experti ale upozorňujú, že to nutne neznamená, že Facebook začne skutočne platiť viac na daniach. Firma doteraz priznávala príjmy prostredníctvom svojej medzinárodnej centrály v Írsku.
Zmena sa má uskutočniť do polovice roka 2019 a týkať sa bude približne 30 krajín, kde má firma kancelárie. V Európe to bude napríklad Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Poľsko alebo Švédsko.
V praxi to ale nebude automaticky znamenať, že sa tento krok prejaví väčším výberom daní v jednotlivých krajinách. Proti výnosom sa totiž účtujú výdavky, ako sú napríklad investície alebo prevádzkové náklady.
Okrem toho pôjde len o výnosy z podnikania, ktoré majú na starosti miestne tímy, obsluhujúci najčastejšie veľkých klientov. Príjmy z reklamy samoobslužné platformy Facebooku, ktoré využívajú milióny malých a stredných podnikov, pôjdu naďalej cez Dublin, uviedla agentúra DPA.
Facebook už daní príjmy z reklamy získané v Británii a v Austrálii priamo v týchto krajinách. Na britských ostrovoch Facebook vlani zaplatil 5,1 milióna libier (takmer 5,8 milióna eur) z príjmu 842 miliónov libier. Rok predtým to bolo 4,2 milióna libier, uviedol spravodajský web BBC.