Sociálna sieť Twitter vykázala vo štvrtom štvrťroku minulého roka prvýkrát čistý zisk, ktorý predstavoval 91,1 milióna USD. V porovnateľnom období predchádzajúceho roka firma hospodárila so stratou 167,1 milióna USD. Výsledky prekonali aj očakávania analytikov vďaka rastu príjmov z videoreklamy, ale počet užívateľov zaostal za očakávaním, pretože Twitter zrušil falošné účty.
Očistený zisk predstavoval 19 centov, analytici oslovení agentúrou Reuters čakali zisk 14 centov na akciu. Príjmy sa medziročne zvýšili o dve percentá na 731,6 milióna USD. To bol prvý rast od štvrtého štvrťroka 2016. Príjmy z reklamy stúpli o jedno percento na 644 miliónov USD.
Neschopnosť Twitteru vykázať zisk miatla investorov vzhľadom k tomu, že firma je prítomná takmer vo všetkých médiách a obľúbená medzi celebritami, športovcami a politikmi vrátane amerického prezidenta Donalda Trumpa. Twitter v októbri naznačil, že by mohol byť blízko zvratu, pretože znížil svoje výdavky.
Twitter však zaostal za očakávaniami v počte užívateľov svojich služieb. Vo štvrtom štvrťroku počet aktívnych používateľov za mesiac predstavoval 330 miliónov, čo bolo o štyri percentá viac ako pred rokom.
Oproti predchádzajúcemu kvartálu však klesol a analytici čakali až 332,5 milióna aktívnych užívateľov mesačne. Údaj o užívateľoch investori starostlivo sledujú ako ukazovateľ možného vývoja budúcich príjmov z reklamy.
V USA, z ktorých pochádza väčšina príjmov Twitteri, počet mesačných užívateľov klesol na 68 miliónov z 69 miliónov v treťom štvrťroku. Konkurenčne väčší Facebook má 2,1 miliardy mesačných užívateľov.