Lotyšské aerolínie airBaltic sa umiestnili na prvom mieste v porovnaní dochvíľnosti leteckých spoločností, ktoré zostavila agentúra štatistiky medzinárodných letov OAG. Včas dokončili až 90 percent svojich letov. V rámci európskych spoločností je ale ich úspech výnimkou.
Agentúra OAG vo svojom výskume analyzovala viac ako 57 miliónov letov. Do konečného porovnania za minulý rok potom zaradila tie letecké spoločnosti, ktoré poskytli informácie aspoň o 80 percentách všetkých svojich uskutočnených letov.
Najspoľahlivejší Európania
Z tohto dôvodu sa v rebríčku nenachádza napríklad írsky nízkonákladový dopravca Ryanair. OAG označila za dochvíľne lety, pri ktorých oneskorenie nepresiahlo 15 minút.
Absolútnym víťazom sa stala lotyšská spoločnosť airBaltic, ktorých lety dorazili do cieľa včas v 90 percentách prípadov. Na druhej priečke sa umiestnili Hongkong Airlines s 88,83 percentami dochvílnych letov, tretia najpresnejšia letecká spoločnosť je Hawaiian Airlines sa skóre 87,24 percent.
Prepad ostatných
V rámci Európy je ale lotyšský úspech skôr výnimkou, hranicu 80 percent včasných pristátí pokoril okrem airBaltic iba národný letecký dopravca Dánska, Nórska a Švédska SAS (Scandinavian Airlines).
Národné linky Spojeného kráľovstva British Airways boli presné v 78,5 percentách prípadov. Lufthansa, Air France a Turkish Airlines dokončili načas približne 76 percent letov.
Včasné lety sú dôležité pre cestujúcich
"Dochvíľnosť je jedným z faktorov, ktoré určujú kvalitu letov podľa hodnotenia cestujúcich. Ak mal ich let meškanie viac ako tri hodiny, majú právo žiadať o odškodné do výšky 600 eur," hovorí Marius Stonkus, riaditeľ spoločnosti Skycop, ktorá sa zaoberá vymáhaním odškodného pre pasažierov aerolínií. Podľa neho zverejnené čísla poukazujú na značnú nedbalosť veľkých leteckých spoločností.
Leteckú dopravu v Európe v minulom roku negatívne ovplyvnilo niekoľko zásadných udalostí. Problém s počítačmi prerušil prevádzku British Airlines, vo Francúzsku došlo k štrajku leteckých kontrolórov a masové odvolanie letov bola nútená vykonať aj spoločnosť Ryanair. Skycop uvádza v tlačovej správe, že iba päť percent cestujúcich uspeje pri žiadosti o náležit= odškodné.