Online streamovacie služby, ako je Spotify alebo Apple Music, sa vlani stali najväčším zdrojom príjmov hudobného priemyslu. Prvýkrát tak za sebou nechali predaj CD nosičov a digitálne sťahovanie nahrávok.
Oznámila to dnes Medzinárodná federácia fonografického priemyslu (IFPI). Podľa jej správy Global Music Report 2018 sa celkové príjmy hudobného priemyslu zvýšili o 8,1 percenta na 17,3 miliardy dolárov.
Príjmy hudobného priemyslu sa vďaka streamovaniu začali zvyšovať po dlhom období poklesu. V priebehu 15 rokov do roku 2014 sa tržby z predaja hudby znížili o 40 percent na 14,3 miliardy dolárov.
Vlani mali streamovacie firmy 176 miliónov predplatiteľov a svoj podiel na príjmoch sektora zvýšili na 38 percent z 29 percent v predchádzajúcom roku. Predaj fyzických nosičov vlani klesol o päť percent a predaj prostredníctvom sťahovania o 20 percent. Príjmy sektora ale aj tak boli na 68,4 percenta úrovne roku 1999.
Zlepšenie je viditeľné v Latinskej Amerike, kde sa tržby hudobného sektora vlani zvýšili o 17,7 percenta, a potom v Číne, kde rast predstavoval 35,3 percenta. V päticu najväčších trhov z hľadiska tržieb sa však držia Spojené štáty, Japonsko, Nemecko, Británia a Francúzsko. Čína bola vlani desiata a Brazílie deviata.
Najžiadanejším hudobníkom sa vlani stal Ed Sheeran, za ním bola jednička roku 2016 Drake a tretí Taylor Swiftová.