Kiwi je dnes populárnou stránkou pri hľadaní leteckých spojení. Bola k tomu ťažká cesta?
Na začiatku sme mali problém so všetkým. Nepoznali sme biznis model a prvé dva roky sme v podstate nevedeli, ako sa uživiť. Počas toho sme takmer trikrát skrachovali a pomaly sme nemali ani na prenájom priestorov. Zistili sme, že nemôžeme od aeroliniek čakať, že nám ony zaplatia províziu, ale musíme ľuďom sami ponúknuť nejakú pridanú hodnotu. A to je to, čo dnes robíme. Vytvárame kombinácie leteniek, ktoré na jednej strane nemá nikto iný, pretože nemá dáta, a tiež nikto iný nedokáže zákazníkom zaručiť, že sa dostanú do konečného bodu. My ponúkame, keď sa hocičo na ceste stane, aby sa nám zákazníci ozvali. Či už lietadlo mešká alebo vôbec neprišlo. A nájdeme náhradné riešenie.
Ako funguje váš vyhľadávací algoritmus?
Naša firma je hybridom cestovateľskej agentúry a vyhľadávača leteniek. Nie je to len tak, že spojíme letenku s inou letenkou. Snažíme sa získať všetky dáta na svete a zistiť, čo ide z bodu A do bodu B a nájsť optimálnu trasu pre pasažiera. Niekto chce ísť rýchlo, iný lacno, ďalší chce zasa cestovať tri dni a v každom meste zostať jeden z nich. Nie je to len jeden zázračný algoritmus, ktorý vyčaruje zázrak na počkanie, ale komplexný súbor dát, s ktorými pracujeme a podľa ktorých sa snažíme vystavať itineráre pre každého cestovateľa. Podnikateľ potrebuje niečo úplne iné ako rodina s deťmi.
Je získavanie dát zložité?
Vyvíjalo sa to v čase. V minulosti sme dáta kupovali od firiem, dnes nám ich aerolinky samy...
Zostáva vám 85% na dočítanie.