Klimatizovaná kabína rušňovodiča pripomína kabínu vysokorýchlostných vlakov.Rosťa Jančar, Technet.cz
StoryEditor

Strojvodcovia majú hovoriť spoločnou rečou. Angličtinou

18.04.2019, 00:00

Národné jazyky dopravu predražujú. Väčšina európskych rušňovodičov odvezie vlak do najbližšej zahraničnej stanice, kde ho odovzdá tamojšiemu kolegovi. To neustále komplikuje plány na prepojenie európskej železničnej siete. Vyriešiť by to mal jednotný komunikačný jazyk – angličtina.


Dôvod je prostý. Na rozdiel od kamiónovej dopravy neexistuje na železnici nič ako medzinárodný vodičák a pre strojvodcovské oprávnenia sa v zahraničí vyžaduje dôkladná znalosť miestneho jazyka. Lenže rušňovodičov, ktorí by mali „papiere“ na dve alebo napríklad tri susedné krajiny, nie je v...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-31 16:35:03 - Feat.: - Title: Na viacerých úsekoch je potrebné rátať deň pred sviatkom s kolónami a dlhším zdržaním 02 - Modified: 2024-10-29 14:12:10 - Feat.: - Title: Ako budú jazdiť nové expresy, ktoré nahradia IC? Priamy spoj do Bratislavy dostane ďalšie krajské mesto 03 - Modified: 2024-10-14 08:00:13 - Feat.: - Title: Tržby v auguste klesli, rástli vo vybraných službách a informačných činnostiach 04 - Modified: 2024-09-22 19:38:13 - Feat.: - Title: Rýchlostná cesta R1 je v Banskej Bystrici plne prejazdná v oboch smeroch 05 - Modified: 2024-09-21 12:47:43 - Feat.: - Title: Svetová banka poskytla rekordnú sumu na ekologické projekty, spomína aj verejnú dopravu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 09:41