Klimatizovaná kabína rušňovodiča pripomína kabínu vysokorýchlostných vlakov.Rosťa Jančar, Technet.cz
StoryEditor

Strojvodcovia majú hovoriť spoločnou rečou. Angličtinou

18.04.2019, 00:00

Národné jazyky dopravu predražujú. Väčšina európskych rušňovodičov odvezie vlak do najbližšej zahraničnej stanice, kde ho odovzdá tamojšiemu kolegovi. To neustále komplikuje plány na prepojenie európskej železničnej siete. Vyriešiť by to mal jednotný komunikačný jazyk – angličtina.


Dôvod je prostý. Na rozdiel od kamiónovej dopravy neexistuje na železnici nič ako medzinárodný vodičák a pre strojvodcovské oprávnenia sa v zahraničí vyžaduje dôkladná znalosť miestneho jazyka. Lenže rušňovodičov, ktorí by mali „papiere“ na dve alebo napríklad tri susedné krajiny, nie je v...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-11-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Vodičák v smartfóne aj na Slovensku? Naši susedia ho už úspešne zaviedli v aplikácii 02 - Modified: 2022-11-17 10:33:01 - Feat.: - Title: Veľa áut so „spaľovákom“ Euro 7 zastaví už na najbližšej emisnej kontrole, tvrdia experti 03 - Modified: 2022-11-21 23:00:00 - Feat.: - Title: Trendom v logistike je zabezpečiť všetko pod jednou strechou 04 - Modified: 2022-11-14 10:35:59 - Feat.: - Title: Do centra mesta s vybitým plug-in hybridom? Máte smolu, norma Euro 7 auto zastaví 05 - Modified: 2022-11-14 07:50:00 - Feat.: - Title: V Bratislave sa na niektorých miestach tvoria kolóny
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. november 2022 13:58