McDonald's otvoril svoju poslednú novú prevádzku v roku 2014. Vlani síce plánoval otvárať ďalšie, no nestalo sa tak. Prečo?
Áno, plánovali sme otvoriť niekoľko reštaurácií v Nitre a v Bratislave. Bohužiaľ, kvôli administratívnym záležitostiam sme to museli presunúť. Rovnako sme odsunuli aj otvorenie prevádzky v petržalskom Tescu, ktoré je stále v rekonštrukcii. Tento rok však definitívne plánujeme otvoriť viacero reštaurácií. Hovoríme o otvorení minimálne troch, jedna z nich bude tá v petržalskom Tescu.
Takže tento rok sa bude niesť v znamení otvárania nových reštaurácií a v prerábaní tých existujúcich?
Na slovenskom trhu vidíme veľký potenciál, a preto sa chceme zamerať na oboje. Reštaurácia na Prievozskej ulici v Bratislave je príkladom toho, ako budú vyzerať aj všetky ostatné do konca budúceho roka. Takzvané reštaurácie novej generácie majú za cieľ ešte viac zlepšiť zákaznícku skúsenosť z návštevy našich reštaurácií. Možnosť objednania si na samoobslužnom kiosku, donáška jedla k stolu alebo možnosť úpravy burgeru na mieru dodaním či odobraním niektorých surovín. Paralelne s tým chceme otvárať aj nové prevádzky.
V Česku má McDonald's pravidlo, že prevádzky otvára iba vo väčších mestách, ktoré majú nad 40-tisíc obyvateľov. Akými zásadami sa riadite na Slovensku?
Na Slovensku sa zameriavame na otváranie prevádzok vo väčších mestách, ako sú Bratislava, Košice, ale vidíme príležitosť tiež pri diaľniciach a aj v menších mestách. Myslím si, že máme celkom slušné portfólio miest, kde sa v budúcnosti chystáme otvárať nové reštaurácie.
Súčasťou zmodernizovaných prevádzok sú aj samoobslužné kiosky. Aký je na ne ohlas?
Máme dva typy zákazníkov. Jedni vítajú nové technológie a chcú využívať samoobslužné kiosky. A aj keď na Slovensku máme iba tri takéto prevádzky, priemerne 40 percent objednávok pochádza práve cez kiosky. To je veľmi pekné číslo napríklad pri porovnaní s Českom, kde je to iba o päť percent viac po troch rokoch, čo tam kiosky fungujú. Takže na jednej strane dávame zákazníkovi možnosť, aby sa mohol obslúžiť sám prostredníctvom kioskov, ale na druhej strane stále máme zákazníkov, ktorí preferujú tradičnú cestu objednávania. Ponechali sme aj tradičné pokladnice s obsluhou, takže rešpektujeme aj zákazníkov, ktorí nie sú až takí spriatelení s novými technológiami a chcú mať osobný kontakt so zamestnancom.
Takže slovenský trh je viac naklonený inováciám než český?
Dalo by sa povedať, že áno. Len prvý mesiac prevádzky reštaurácií novej generácie nám ukázal, že slovenský zákazník je omnoho otvorenejší novým technológiám. Ako príklad by som uviedol table servis, teda donášku objednávky k stolu, ktorá je súčasťou nového konceptu. V Česku ju využíva skoro 50 percent zákazníkov, ktorí si objednávajú cez samoobslužné kiosky, zatiaľ čo na Slovensku sme sa dostali hneď od začiatku na viac než 70 percent zákazníkov...
Zostáva vám 85% na dočítanie.