Facebook/MARIUSZ CHODOR
StoryEditor

Poliak kúpil lístky na celý vlak. Chcel ukázať, ako byrokraticky sa štátne železnice správajú k cestujúcim

19.07.2019, 11:06
Autor:
ČTKČTK
Mariusz Chodor vysvetlil, že mu išlo o vzburu proti "nejasným predpisom a byrokracii v štátnej spoločnosti".

Nespokojný zákazník poľských železníc vynaložil tisíce zlotých a hodiny svojho času, aby kúpil lístky na celý vlak, a to len preto, aby ich hneď nasledujúci deň skúsil vrátiť.

To všetko urobil kvôli tomu, aby na sociálnych sieťach predviedol, ako byrokraticky sa štátne železnice správajú k cestujúcim. A železnice sa nechali vyprovokovať, napísal poľský denník Gazeta Wyborcza.

Mariusz Chodor vysvetlil, že mu išlo o vzburu proti "nejasným predpisom a byrokracii v štátnej spoločnosti". Chcel ukázať, akú prevahu má štátny obor nad radovým cestujúcim a ako malú má jedinec šancu v konflikte s monopolom.

Na ukážku investoval 6000 zlotých (asi 1400 eur) a osem hodín svojho času; na oplátku z dvoch staničných automatov získal 350 cestovných lístkov na vlak z Varšavy do mesta Radom. Druhý deň sa lístky pokúsil železničnej spoločnosti PKP Intercity vrátiť.

Podľa železníc podvádzal

Ale Chodor podľa spoločnosti podvádzal: peniaze za vrátenie lístkov sa podľa pravidiel vracajú na platobnú kartu použitú pri ich nákupe, Chodor to skúšal s inou kartou, a tak žiadne peniaze nedostal. Teraz mu spoločnosť hrozí súdom.

Firma PKP Intercity mu tiež vyčíta, že ju "vystavil riziku značnej ujmy" a konal "proti dobrým mravom". To je ale podľa denníka nezmysel: každý si predsa smie kúpiť a vrátiť toľko cestovných lístkov, koľko chce - a navyše si firma pri vrátení cestovných lístkov strháva 15 percent.

Ďaleko horšie veci železníc

Poľské železnice majú podľa denníka Gazeta Wyborcza na svedomí okrem byrokracie ďaleko horšie veci: bežne vraj predávajú lístky na vlak vyššej kategórie, než aký sa v skutočnosti pristaví, pretože si spočítali, že málokto z cestujúcich podstúpi muky reklamácie, vyžadujúce odoslať sťažnosť poštou a potom čakať na vybavenie až 30 dní.

Alebo zvýhodnené ponuky sú dostupné len v pokladniach, ktoré z mnohých staniciach dávno zmizli. Skrátka špecialitou poľskej železnice vraj je radšej nič pre cestujúcich nerobiť, namiesto toho, aby ľudí podporovali v cestovaní vlakom.

01 - Modified: 2022-08-11 17:50:00 - Feat.: - Title: Z rieky Odra v Poľsku vylovili päť ton uhynutých rýb, panujú obavy z kontaminácie 02 - Modified: 2022-08-11 14:35:11 - Feat.: - Title: Poľsko doviezlo prvú ropu z Abú Zabí, pripravuje sa na zákaz dovozu z Ruska 03 - Modified: 2022-08-11 12:31:48 - Feat.: - Title: Poľsko dostane peniaze z fondu obnovy až po splnení dohodnutých podmienok, tvrdí Európska komisia 04 - Modified: 2022-08-10 13:40:51 - Feat.: - Title: Viac ako polovica Poliakov si podľa prieskumu praje návrat brannej povinnosti 05 - Modified: 2022-08-08 20:52:12 - Feat.: - Title: Bývalého poľského prezidenta Walesu hospitalizovali. "Stáva sa," napísal na Facebooku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
12. august 2022 05:14