Škoda Auto má zo všetkých značiek koncernu Volkswagen najväčší potenciál rastu, koncern jej preto chce poskytnúť väčšie výrobné kapacity. Agentúre Reuters to povedal šéf Volkswagenu Herbert Diess. Reagoval tak na špekulácie o budúcom smerovaní značky. Ku špekuláciám sa už skôr vyjadrili odbory v Škode Auto, ktoré proti smerovaniu značky pripravujú celozávodnú petíciu. Diess však špekulácie vyvracia.
Volkswagen chce podľa médií Škodu smerovať na východ, prinútiť ju vyrábať lacné autá a byť konkurenciou značke Dacia. "Úlohou bude poskytnúť značke Škoda väčšie kapacity," povedal Diess. Podľa neho tak nejdo o zmenu stratégie firmy, koncern chce Škodu naopak podporiť.
Proti možnému budúcemu smerovaniu Škody Auto, o ktorom sa špekuluje, sa vymedzili odbory českej automobilky. Zvažujú určité kroky, medzi nimi aj petíciu, ktorú chystajú spustiť 15. novembra po rokovaní koncernovej dozornej rady.
"Zapojíme sa, budeme bojovať za budúcnosť. Nie sme ovce, ktoré tu len sledujú, ako nás chce niekto poškodiť. Chceme pokračovať v nastavenom úspešnom trende. Chceme tu mať zamestnanosť, budúcnosť, dobré mzdy a bonusy," povedal už skôr predseda podnikovej rady Jaroslav Povšík.
Odborárom sa okrem možného smerovania značky nepáči ani skutočnosť, že nová továreň koncernu, ktorá sa má stavať v Turecku, mala byť pôvodne určená pre značku Škoda, neskôr kombinovane pre značky Škoda a Volkswagen a teraz priamo pre Volkswagen.
Šéf Škody Bernhard Maier v liste zamestnancom už skôr napísal, že v koncerne zahŕňajúcom viac značiek je preverovanie produktového smerovania jednou z pravidelných úloh oddelenia stratégie. Ide podľa neho o bežný postup. Maier uvádza, že Škoda už niekoľko rokov napĺňa jasne nastavenú stratégiu značky a produktovú stratégiu, ktorá je celosvetovo veľmi úspešná. "A na tom sa ani v budúcnosti nič nezmení," uviedol Maier.
Škoda Auto vlani dodala na svetový trh 1,25 milióna áut. Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, vyrába v Číne, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej na Ukrajine a v Kazachstane v spolupráci s lokálnymi partnermi. Je aktívna na viac ako 100 trhoch.