Amazon Flex bol uvedený na trh v roku 2015 a pôsobí vo viac ako 50 mestách po celých Spojených štátoch. Využíva nezávislých dodávateľov na rozváženie svojho tovaru. Tí využívajú na prácu svoje vlastné vozidlá.
Podľa Federálnej obchodnej komisie Amazon v roku 2016 tajne znížil vodičom hodinové sadzby, ktoré sa pohybovali medzi 18 až 25 dolármi, a prepitné používal na sľúbené sadzby.
Túto praktiku im však neoznámil. Vodiči si však všimli nižšie zárobky a začali sa sťažovať. Praktikami Amazonu sa začala zaoberať Federálna obchodná komisia.
Americký online gigant však rýchlo reagoval. Akonáhle zistil, že sa praktikami začala zaoberať regulačná agentúra, v roku 2019 ich sám zastavil. Amazon sa však pokute nevyhne, zaplatí 62 miliónov dolárov.
"Namiesto toho, aby Amazon odovzdal sto percent prepitného vodičom, ako sľuboval, tak tieto peniaze použil pre seba," uviedol Daniel Kaufman z Federálnej obchodnej komisie.
Pokuta poslúži na vyplatenie sto percent všetkých prepitných, ktoré vodiči v minulosti dostali. Komisia tiež vyžaduje, aby v budúcnosti spoločnosť získala súhlas vodičov predtým, než sa rozhodne meniť spôsob zaobchádzania s prepitným. Vysporiadanie tiež zakazuje Amazonu skresľovať informácie o mzdových tarifách a prepitnom.
Spoločnosť však svoje pochybenie odmieta. Hovorca Amazonu Rena Lunak pre americkú televíznu stanicu CNBC uviedla, že spoločnosť nesúhlasí s tvrdením Federálnej obchodnej komisie, že by model odmeňovania vodičov bol nejasný.
Pokutu však Amazon zaplatí. "Aj napriek tomu, že spôsob, akým sme informovali vodiča ohľadom výplaty, bol nejasný, v roku 2019 sme to vyjasnili a sme radi, že je táto záležitosť už za nami," dodala.