StoryEditor

Za storno lístka si priplatíte

18.04.2011, 00:00

Zakúpili ste si lístok na vlak a cesta vám nevychádza? Lístok môžete aj stornovať. Zaplatíte síce stronovací poplatok, ale väčšiu časť sumy dostanete späť. „Na žiadosť cestujúceho dopravca vráti zaplatené cestovné, prípadne jeho časť po odpočítaní storna za vrátenie dokladu, a to vo výške 10 percent, najmenej však jedno euro,“ vysvetľuje Alexander Buzinkay, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko.

Dodržujte lehoty
Ak chcete cestovný lístok stornovať, musíte dodržať časové lehoty. Obyčajne možno lístok zrušiť deň pred platnosťou lístka, železnice však umožňujú stornovať ho aj v deň cesty. Musí však ísť o vnútroštátnu cestu, ktorá nepresahuje 150 kilometrov. Keď ste si lístok kúpili v predpredaji, môžete ho zrušiť do 12. hodiny. Ak ste mali zakúpenú aj miestenku, môžete žiadať o vrátenie peňazí dokonca aj 30 minút po odchode vlaku. Vždy však platí, že to môžete urobiť len v nástupnej stanici. Ak by ste žiadali o vrátenie cestovného v cieľovej stanici, neuspejete.

S potvrdením máte rok
Ak ste nepoužili cestovný lístok, vypýtajte si potvrdenie od dopravcu. Stornovací poplatok totiž môžete dostať aj neskôr. „Najneskôr však do 12 mesiacov odo dňa uzavretia prepravnej zmluvy, ak máte potvrdenie od dopravcu, že ste prepravný doklad nepoužili, alebo ste ho použili len čiastočne,“ uzatvára Buzinkay.

menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
23. december 2025 07:17