Biele plechovky, ktoré miesto tradičných červených na predvianočný trh dodáva americký gigant Coca-Cola, u mnohých spotrebiteľov v Spojených štátoch narazili. Okrem plechoviek sa snehobielou potlačou, ktoré majú podporiť kampaň na záchranu ľadových medveďov, preto na pultoch obchodov od budúceho týždňa budú aj klasické červené. Nové obaly vraj miatli zákazníkov, plietli si ich s coca-colou bez cukru.
Coca-Cola sa už roky snažia zákazníkov pred Vianocami prekvapovať novinkami v designu plechoviek, v minulosti sa na nich objavoval napríklad Santa Claus, snehové vločky alebo polárne medvede. Tí sú na nich aj tento rok, novinkou je ale neobvyklá biela farba. Firma sa pripojila ku kampani Svetového fondu na ochranu prírody, ktorej cieľom je upozorniť na to, ako globálne otepľovanie ohrozuje životné prostredie medveďov.
Coca-Cola plánuje na trh dodať vyše miliardu "sezónnych" plechoviek v snehobielej farbe a rovnaké množstvo červených plechoviek, píše The Wall Street Journal. Spoločnosť pritom pôvodne tvrdila, že do predaja pôjde 1,4 miliardy bielych plechoviek a o červených sa vôbec nezmienila.
Niektorí spotrebitelia sa sťažujú, že biele plechovky vyzerajú skoro rovnako ako tie strieborné s nápojom bez cukru. "Kúpil som si tri balenia po šiestich plechovkách coca-coly. Som cukrovkár a bol som presvedčený, že ide o verziu light," povedal v televízii ABC Gail O'Donnell z Denveru." Divil som sa, prečo tak dobre chutí a až po chvíli mi došlo, že je to obyčajná cola, " povedal. Iní ľudia zase tvrdili, že cola v bielych obaloch chutí inak ako v červených. Pre "tradicionalistov" sa zmena z červenej na bielu blíži k svätokrádeži. "Klasika sa meniť nesmie," povedala denníku The Wall Street Journal 17-ročná milovníčka coly zo štátu Wisconsin.
James Ali, majiteľ stánku s občerstvením v Atlante, povedal, že niekoľko zákazníkov mu otvorenú plechovku vrátilo potom, čo zistili, že namiesto coly light pijú limonádu s cukrom. Ali otvorené plechovky vymieňa za nenačaté.

