Francúzska energetická skupina TotalEnergies zvažuje, že nemeckej firme Deutsche ReGas poskytne jednu zo svojich dvoch plávajúcich skladovacích jednotiek spätného splyňovania (FSRU), ktoré môžu fungovať aj ako terminál na skvapalnený zemný plyn.
Tým by sa pokrylo až päť percent ročnej spotreby Nemecka.
S odvolaním sa na vyhlásenie TotalEnergies o tom informovala agentúra Bloomberg.
Jeden terminál navyše
Spoločnosť Deutsche ReGas buduje dovozný terminál v prístave Lubmin na severovýchode Nemecka. V Lubmine ústia aj plynovody Nord Stream z Ruska, ktorých infraštruktúra by mohla byť využitá na prepravu dodávok z novej jednotky LNG do nemeckej pozemnej siete.
Nemecko je kľúčovým odberateľom ruského plynu a podniká rázne kroky na zníženie svojej energetickej závislosti na Moskve. Nemecká vláda urýchlene schvaľuje projekty terminálov LNG a zaviazala sa uviesť do prevádzky štyri jednotky FSRU.
Maximálna kapacita jednotky FSRU, ktorú zvažuje poskytnúť TotalEnergies, je päť miliárd metrov kubických ročne. To predstavuje viac ako päť percent ročnej spotreby Nemecka.
Plavidlo má byť inštalované v termináli nazvanom German Baltic Sea, ktorý začne od 1. decembra prepravovať 4,5 miliardy metrov kubických ročne, uviedla spoločnosť Deutsche ReGas.
Pomoc aj pre Francúzsko
Nemecko vďaka snahe o diverzifikáciu dodávateľov tento rok znížilo závislosť na ruskom plyne na 25 percent zo 45 percent v polovici mája, uviedli analytici finančného ústavu Deutsche Bank.
Okrem terminálu v Lubmine Nemecko plánuje ďalšie podobné projekty v mestách Brunsbüttel a Stade v ústí Labe av prístave Wilhelmshaven pri Severnom mori.
TotalEnergies už spolupracuje s francúzskou vládou na inštalácii svojho ďalšieho plávajúceho terminálu na LNG vo francúzskom prístave Le Havre.
Po schválení regulačnými úradmi by malo byť zariadenie pripojené k francúzskej plynárenskej sieti v septembri 2023.