Predaj elektromobilov v Číne tento rok dosiahne rekordných šesť miliónov, dopyt po ekologickejších autách tam prudko rastie. Oznámil to Čínsky zväz osobných automobilov, ktorý tak zvýšil výhľad z pôvodných 5,5 milióna.
Dodávky vozidiel s alternatívnym pohonom, označovaných ako NEV, sa podľa zväzu v júli viac ako zdvojnásobili asi na 486-tisíc áut. To predstavovalo podiel 26,7 percenta na trhu s novými automobilmi. Celkový predaj osobných áut medziročne vzrástol o 20 percent na 1,84 milióna.
Dopyt rastie
Zvýšený výhľad je oproti vlaňajšiemu predaju áut NEV dvojnásobný, čo podčiarkuje mohutný rast dopytu po ekologickejších autách v Číne. Zvýšenie výhľadu na šesť miliónov áut je stále "relatívne opatrné", uvádza CPCA. Dodal, že na začiatku štvrtého štvrťroka by výhľad mohol opäť zvýšiť.
Americká automobilka Tesla v júli zaznamenala odbyt 28 217 vozidiel. Z toho 8461 áut išlo na miestny trh a 19 756 elektromobilov na export, prevažne do Európy a do Ázie. Pokles o 64 percent oproti júnu bol spôsobený predovšetkým odstávkami výroby kvôli modernizácii závodu v Šanghaji. Tesla má v pláne tam zdvojnásobiť ročnú kapacitu na jeden milión vozidiel.
Čínska spoločnosť BYD, ktorá na začiatku tohto roka ukončila výrobu automobilov poháňaných len fosílnymi palivami, vykázala za uplynulý mesiac 162 530 predaných áut na alternatívny pohon.
Darí sa aj začiatočníkom
Tesla a BYD dominujú predaju elektromobilov v Číne, kde sa však začínajú presadzovať aj menšie, začínajúce firmy. Príkladom môže byť spoločnosť Hozon New Energy Automobile, ktorá bola založená pred ôsmimi rokmi. Sústredí sa na lacnejšie vozidlá a zákazníkov mimo veľkých miest. Minulý mesiac mala odbyt 14 037 vozidiel, z toho 1382 bolo určených pre zahraničné trhy.
Automobilka Leapmotor Technologies dodala rekordných 12 044 vozidiel. Obe naposledy spomínané automobilky v júli prekonali zavedenejšie firmy ako Xpeng, Li Auto či Nio.
Centrálna vláda aj miestne samosprávy podporili automobilový priemysel, aby sa rýchlejšie spamätal z prísnych protipandemických opatrení, ktoré sa na začiatku tohto roka veľmi negatívne odrazili na predaji.
V máji centrálna vláda v Pekingu znížila dane z nákupu niektorých osobných vozidiel s nízkymi emisiami o 50 percent, zatiaľ čo mestské samosprávy prispeli dotáciami a stimulmi, aby nalákali záujemcov.