Odbory v Hannoveri rokovali s vedením firmy o mzdách. K dohode strany prvý deň nedospeli po tom, čo Volkswagen požiadavky kategoricky odmietol. Odborári požadujú sedempercentné zvýšenie platov.
Odbory rokovania o mzdách spájajú s otázkou možného zatvárania prevádzok v Nemecku. „Očakávame odpovede ešte dnes,“ povedal pred stredajším začiatkom rokovania Thorsten Gröger, ktorý je okresným odborovým predákom IG Metall a hlavným vyjednávačom za Dolné Sasko. Zároveň podľa denníka Frankurter Allgemeine Zeitung uviedol, že za škandál okolo dieselových motorov, chybný úsudok a za zlé rozhodnutia nemôžu zamestnanci, ale že ide o zodpovednosť vrcholového vedenia.
„Samozrejme, že v súčasnosti máme vážne problémy, pokiaľ ide o ziskovosť. Ale tie nevyriešite tým, že sa budete vyhrážať uzavretím závodu,“ uviedla šéfka podnikovej rady zamestnancov Daniela Cavallová. "O rovnakom význame istoty zamestnania a ziskovosti nemožno vyjednávať," dodala.
Naopak člen predstavenstva zodpovedný za ľudské zdroje Arno Meiswinkel argumentoval tým, že automobilka musí znížiť náklady, aby si udržala konkurencieschopnosť. „Nemecko zaostáva za konkurenciou. Naša kľúčová značka Volkswagen je tým obzvlášť zasiahnutá. Hrozí, že nás medzinárodná konkurencia predstihne,“ uviedol.
Keď Gröger vo svojom prejave spomenul Meiswinkelovo meno, zamestnanci bučali, uviedla agentúra Reuters.
Nemecký minister hospodárstva Robert Habeck minulý týždeň na návšteve v závode Volkswagenu v Emdene prisľúbil, že sa pokúsi automobilke pomôcť prekonať ťažké obdobie škrtov bez nutnosti zatvárať v Nemecku továrne.
"Podnik má pre Nemecko kľúčový význam," zdôraznil minister ešte predtým v Papenburgu. Habeck zároveň naznačil perspektívu nových dotačných opatrení pre elektromobily. Politici by mohli pomôcť so zlepšením rámca a vyslaním správnych signálov na trh, povedal.
Denník Manager Magazin uviedol, že skupina Volkswagen by v Nemecku mohla v strednodobom horizonte zrušiť až tridsaťtisíc pracovných miest.