Napriek niektorým obavám sa autorom štúdie zdalo, že tento rok bude predsa ešte rokom silného výkonu v rámci leteckého odvetvia. V uplynulom desaťročí totiž zažilo veľký rozmach. Počet prepravených pasažierov každý rok stúpal o viac ako šesť percent a letky jednotlivých aeroliniek vzrástli o 40 percent.
Posledné roky tak analytici nazývali aj zlatým vekom letectva. Napriek nízkym cenám sa totiž aerolíniám darilo rásť, každý rok počet prepravených pasažierov rástol o 200 miliónov a v roku 2020 mal dosiahnuť 4,7 miliardy.
Ako uviedol autor štúdie PWC Dick Forsberg, „aj napriek mnohým neistotám, rok 2020 by mal byť svedkom ďalšieho silného výkonu globálneho leteckého priemyslu s rastom a so ziskom na úrovni roku 2019“.
Sektor sa však musel začal vyrovnávať so záväzkom znížiť emisie uhličitanov do roku 2050 o 50 percent v porovnaní s úrovňou dosiahnutou v roku 2005. Na to sú však potrebné masívne investície do vývoja nových technológií.
Spoločnosť Boeing sa okrem toho borila s problémami s bezpečnosťou, no a čo sa týka aerolínií, nízkonákladové stále čelili problému malých ziskov, a teda veľkej citlivosti na dopyt.
Príchod koronavírusu však priniesol niečo nevídané a príjmy leteckých spoločností klesli takmer na nulu. Wizz Air iba v apríli prišli o 40 miliónov eur, opatrenia obmedzujúce voľný pohyb sa pritom začali prijímať až v strede mesiaca.
V apríli už spoločnosť zaznamenala prepad cestujúcich o 97,6 percenta, a podobne na tom bol aj ich írsky kolega Ryanair, ktorý prepravil o 99,6 percenta pasažierov menej.