„Dobrý deň, vyjadrenie prezidenta Andreja Kisku nájdete na prezidentovom Facebooku,“ prečítali si novinári v mailovej správe. Áno, aj takto už prebieha oficiálna komunikácia politikov smerom k médiám, a tak aj k ľuďom. Tlačové správy či oficiálne stanoviská sa síce z politickej komunikácie úplne nevytratili, vo väčšej či menšej miere im však sekunduje komunikácia na sociálnych médiách.
1. Čo priniesli sociálne médiá?
Píše sa rok 2005 a v titulku článku svieti: Politici komunikujú s verejnosťou aj cez internet. Úsmevné, povie si dnes väčšina z nás. Článok totiž ďalej pokračuje informáciou o tom, ako si politici a politické strany zakladajú vlastné internetové domény a s verejnosťou začínajú komunikovať cez internet. V súčasnosti sme už so svetovou pavučinou tak zžití, že okrem našej komunikácie pracovného či súkromného charakteru zmenila aj tú politickú.
Ako portál usnews.com informuje, výsledkom zmien je nová forma v politickej komunikácii pre obe strany, ako pre politika, tak aj pre jeho recipienta. Ovplyvňuje ju, že ľudia si začali vyberať správy, ktoré chcú sledovať namiesto toho, aby im bolo priamo a jednotne niečo prezentované. Dôležitá je aj možnosť zdieľania. Príspevok sa môže až neobmedzene šíriť ďalej a zasiahnuť tak ešte väčší počet ľudí.
Okrem toho, možnosť „lajkovania“, označovania príspevkov palcom hore či nadol, dáva politikom možnosť okamžite vyjadriť svoj názor bez ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.