Festival na ostrove Rusinga sa koná každoročne, s vlastným biznisom prišla mladá podnikateľka až neskôr.BONITA, ARCHÍV ANNE E . OKONGOVEJ, POTENTASH.COM
StoryEditor

Biznisom chcela pomôcť nadácii

28.01.2019, 23:00
Anne Ebosová Okongová je kenská podnikateľka, ktorá uspela v pôvodne mužskom biznise automobilových súčiastok. Nezaháľa ani v boji za zachovanie kultúry menšín. V Keni ich žije viacero a boria sa s problémami ako formálne uznanie vládou, získanie občianstva, priznanie pozemku či vymieranie ich jazykov.

Podnikať ste nezačali úplne od nuly. Čo vám najviac pomohlo?
Firma Inter cars. Dozvedela som sa o nej náhodou cez môjho manžela, ktorý pracuje pre českú a slovenskú organizáciu Centrum na rovinu (venuje sa rozvojovej spolupráci s cieľom zlepšiť vzdelávanie, zdravotnú starostlivosť a celkovú životnú úroveň v Afrike, pozn. autora). A práve Inter cars ju podporuje pomocou komunitného centra Ostrov nádeje na ostrove Rusinga. Povedala som si, prečo nezačať podnikať v automobilovom priemysle? V tejto oblasti sme však mali veľmi malé vedomosti a bolo to také hodenie do vody. Firma All For Cars funguje už dva roky. Inter cars však robí biznis už asi 20 rokov, tak sme mali celkom dobrý štart.


Aká bola vtedy vaša konkurencia?
Firmy s náhradnými automobilovými súčiastkami existovali, ale riadili ich iba muži. Pre ženy bolo cudzie, aby boli v takomto biznise. Viaceré firmy však predávali použité súčiastky. My sme začali získavať súčiastky priamo z továrne. Usilovali sme sa byť jednou z najlepších firiem, ktoré majú takýto predmet podnikania. A ponúkať kvalitu za rozumnú cenu.


Bolo ťažké získať si zákazníkov?
Sme síce noví, ale vyberajú si nás často. Práve pre dostupnejšiu cenu. Firmy si veľakrát stanovujú obrovské sumy, pre ktoré ich navštevujú iba tí majetnejší obyvatelia ako riaditelia či politici. A „normálni“ ľudia si potom vyberajú skôr použité diely, čo nebol náš cieľ.


Biznis v automotive asi nie je lacná záležitosť. Bojovali ste so získaním počiatočného kapitálu?
Nanešťastie, je to jedno z odvetví, ktoré najviac potrebuje kapitál. Priemerné auto má 30-tisíc súčiastok. Vytvára to však šancu, že každý deň príde po súčiastku niekto iný. Prvý kapitál tvorili viac-menej naše úspory. Vďaka partnerstvu s Inter cars sme získali nejaké súčiastky aj bez toho, aby sme za ne vopred zaplatili. Neskôr sme si už vedeli zaplatiť kanceláriu, nábytok a trochu sa nám uľavilo. Keby sme však takéhoto partnera n...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-13 13:20:14 - Feat.: - Title: Progresívci majú pre Korčoka pripravené miesto aj úlohy. Šimečka pre HN: Nie je to o flekoch (rozhovor) 02 - Modified: 2024-11-13 13:10:06 - Feat.: - Title: Arabi na nás číhali v uličkách bez kamier, opisuje fanúšik lynč v Amsterdame 03 - Modified: 2024-11-12 16:15:00 - Feat.: - Title: Komu sa hypotéka oplatí, komu nie a koľko by ste mali mesačne zarobiť, ak o ňu žiadate sami? 04 - Modified: 2024-11-11 13:55:04 - Feat.: - Title: O pozemkových úpravách sa rozhoduje podľa ich naliehavosti, upozorňuje expertka (rozhovor) 05 - Modified: 2024-11-10 23:00:00 - Feat.: - Title: Vajcia by zdraželi aj bez vtáčej chrípky, tvrdí šéf SPPK. Ľudia spanikárili, odrazilo sa to na dopyte
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
14. november 2024 23:30