Do banky v Pittsburghu vstupuje muž, ktorý ju má v úmysle vykradnúť. Na hlave má nasadenú len modrú šiltovku, naťahovaním masky sa ani neunúva. Neskrýva sa ani pod rúškom tmy, veď vonku svieti slnko. McArthur Wheeler sa dokonca drzo usmieva do bezpečnostnej kamery.
Po úspešnej akcii si dá repete ešte v ďalšej banke. Keď v noci prídu policajti nasadiť mu na ruky želiezka, neskrýva úžas. Ako len mohli prekuknúť jeho dokonalý plán?! Tvár si predsa potrel citrónovou šťavou, ktorá mu zaručila neviditeľnosť! Špecialisti na hlavu u McArthura akúkoľvek duševnú poruchu i prítomnosť drog vylúčili.
Kuriózny prípad z roku 1995 upútal pozornosť psychológa Davida Dunninga a jeho študenta Justina Krugera. Spoločne vykonali na dobrovoľníkoch sériu experimentov. Testy dopadli najhoršie pre tých, ktorí preceňovali svoje vedomosti. U najlepších zase zaregistrovali podceňovanie. Výskum sa zapísal do histórie vedy ako Dunning-Krugerov efekt. Štúdia psychológov dostala názov Unskilled and Unaware of It – Nekompetentný a nevedomý. „Keď ste nekompetentní, neviete o tom,“ zhrnul ju Dunnig.
Sociálne siete dali tupcom do rúk mocnú zbraň. Kým nezačali svišťať po informačnej diaľnici, mohli sa predvádzať iba v krčme. A keďže sa nenatreli citrónovou šťavou, mohli v nej za svoje reči vyfasovať ešte po papuli. Na internete už zľudovel bonmot, ktorý hlása: Pokiaľ neexistoval Facebook, len najbližší vedeli, že si idiot....
Zostáva vám 85% na dočítanie.