1/15Messerschmitt Me 262 „Schwalbe“Profimedia
2/15Spojenci získali tento Messerschmitt Me 262 koncom marca 1945, lietadlo neskôr testovali v USA.Wikimedia Commons
3/15Zostrelená lastovička, už s prázdnym kokpitom – takto ju zachytil v januári 1945 fotoguľomet jedného z amerických strojov P-51 Mustang.Wikimedia Commons
4/15Aj výroba prúdových 262-ok prebiehala v tajných, často podzemných priestoroch.Wikimedia Commons
5/15Československý Messerschmitt, presnejšie Avia S-92 vystavená v leteckom múzeu v pražských Kbeloch.Wikimedia Commons
6/15Adolf Hitler vyznamenáva Waltera Nowotneho, fotografia vznikla ešte v roku 1943. Hviezda z východného frontu sa neskôr stala jedným z najznámejších pilotov na lastovičkách.Wikimedia Commons
7/15Prvý prototyp Messerschmittu Me 163, fotografia z roku 1941 – projekt čakala ešte dlhá cesta ukončená skutočným nasadením v boji.Wikimedia Commons
8/15Ľudový stíhač – podľa predstáv vysokých nemeckých pohlavárov mali byť stíhačky Heinkel He 162 produkované vo veľkých počtoch, aby napokon ovládli vojnové nebo.Wikimedia Commons
9/15Tajná výrobňa Heinkelov He 162 neďaleko Viedne, do prác boli nahnaní aj väzni z koncentračného tábora Mauthausen.Wikimedia Commons
10/15162-ka v sebe mala akýsi športový nádych, táto sa už tiež dostala do rúk Spojencov.Wikimedia Commons
11/15Pozemný personál letiska Melbroek v Belgicku sa práve zoznamuje s novým Glosterom Meteor.Wikimedia Commons
12/15Meteor zo 616. stíhacej perute britského Kráľovského letectva počas letu a jeho vskutku ladné krivky.Wikimedia Commons
13/15Gloster Meteor zostával vo výzbroji dlho po druhej svetovej vojne, napríklad Izrael vyradil posledné lietadlá tohto typu až v roku 1962.Wikimedia Commons
14/15Pohľad do kokpitu Messerschmittu Me 262 – stíhačky spred takmer 80 rokov.Wikimedia Commons
15/15