Slovensko ako značka SNÍMKA: HnkonferencieSNÍMKA: Hnkonferencie
StoryEditor

Slovensko ako značka 16.6.2022 Bratislava, Hotel Devín

11.05.2022, 21:57

Ako obraz Slovenska v očiach exportných trhov, turistov či investorov prekresľuje aktuálna situácia v Európe? Ako je riadená reputácia značky Slovensko a kto do tohto procesu vstupuje? Kam vieme strategické riadenie značky krajiny posunúť? Ako môžu inovácie zmeniť obraz Slovenska tak, aby bolo "invented, developed and made in Slovakia" pre firmy konkurenčnou výhodou?“

Keynote speaker a hosť panelových diskustí (online): Simon Anholt, absolvent univerzity v Oxforde, ktorému bola udelená „Nobels Colloquia Prize“ za ekonómiu v roku 2009 a rovnako „Prix d'Excellence du Forum Multiculturel pour un Développement Durable“ v roku 2010. Je autorom šiestich kníh o krajinách, ich reputácii a ich úlohe vo svete. Jeho prednáška na konferencii v TED „Which country does the most good for the world?“ patrí medzi najoceňovanejšie vo svojej kategórie na svete. Jeho najvýznamnejším projektom je Good Country Index, mimo ktorého sa podieľa na dvoch ďalších globálnych štúdiách, ktorými sú Anholt-Ipsos Nation Brands Index a City Brands Index.

Moderátor: Michal Vašečka, sociológ, odborne sa zameriava na etnické, rasové a migračné štúdiá, ako aj otázky populizmu, extrémizmu a občianskej spoločnosti. Je programovým riaditeľom Bratislava Policy Institute od roku 2017, v pozícii docenta Michal Vašečka pôsobí od roku 2015 na Bratislava International School of Liberal Arts (BISLA) a na Fakulte masmédií Paneurópskej vysokej školy v Bratislave od roku 2018 ako prodekan pre vedu a výskum.

08:30 Registrácia, úvodná káva, neformálne stretnutia                         

09:00 Otvorenie podujatia zástupcom MAFRA Slovakia a predstavenie moderátora M. Vašečku

09:10 Úvodný príhovor moderátora a otvorenie úvodnej časti podujatia

09:15 Rozhovor moderátora s prof. Simonom Anholtom (online)

09:45 Prvá panelová diskusia | Vízia vlády SR, metodika, dáta, iniciatívy, asociácie a ich pohľad

Aký obraz Slovenska buduje kabinet Eduarda Hegera svojim pôsobením vo svete? Ako vlastne svet vidí Slovensko a jeho atribúty? Bude sa Slovensko javiť ako krajina vodíka, ktorá masívne prispeje k riešeniu klimatickej krízy a aj novej, aktuálnej krízy v energetike? Bude si nás svet spájať práve s týmto? Ako značku Slovensko vidia mladí ľudia, akú k nej majú afinitu, či naopak odpor? Prečo je manažment značky v súkromnom sektore tak veľmi iný ako ten v prípade krajiny a prečo sa marketing investičného prostredia Slovenska robil v čase aplikovania rovnej dane tak jednoducho?

Spíkri:

Ján Oravec, štátny tajomník MH SR a podpredseda Rady vlády SR pre konkurencieschopnosť a produktivitu

Jakub Hankovský, Managing Director, Ipsos

Peter Holík, Head of Marketing Communications, Slovenská sporiteľňa, a.s.

Radoslav Danilák, Spoluzakladateľ a Generálny riaditeľ, Tachyum

Ján Weiterschütz​, Predseda Národnej vodíkovej asociácie, NVAS, Národná vodíková asociácia Slovenska

Zuzana Mikulášová, Executive Director, Brand Slovensko 2.1

Milan Jursa, Managing Director, CODES CREATIVE, S.R.O.

10:30 Coffee break + snack

10:45 Druhá panelová diskusia | Anholtov hexagon a jeho témy (prvá časť)

Ako môže kongresové centrum v Bratislave zmeniť reputáciu Slovenska? Aké témy môže na Slovensko priniesť? Akú budúcnosť čaká kongresový cestovný ruch na Slovensku? Alebo si Slovensko bude svet asociovať s kúpeľníctvom?

Spíkri:

Viera Kubičková, prof. Ing., PhD., Ekonomická univerzita, Bratislava

Pavel Pelikán, výkonný riaditeľ, JTRE

Peter Petrovič, konateľ, Guarant International, člen predstavenstva Bratislava Tourit Board

Nina Erneker, Founding Partner ACF- Audite, Cogitare, Facite

11:35 Coffee break

11:50 Tretia panelová diskusia | Anholtov hexagon a jeho témy (druhá časť)

Ako môžu inovácie zmeniť obraz Slovenska tak, aby bolo "invented, developed and made in Slovakia" pre firmy konkurenčnou výhodou a ako obraz Slovenska v očiach exportných trhov či investorov prekresľuje aktuálna situácia v Európe? Ako naše výrobky v exporte cítia oporu v značke krajiny? Ako vníma akademický sektor potenciálne témy, ktorým by Slovensku vedelo prispieť rozvoju sveta?

Spíkri:

prof. Ing. Jozef Ristvej, PhD., prorektor pre medzinárodné vzťahy a marketing, UNIZA

Artur Bobovnicky, riaditeľ sekcie inovácii, Slovenská inovačná a energetická agentúra

Ronald Blaško, Executive Director, AmCham Slovakia

Halina Jílková, Partnership Manager, JIC, #brnoregion

Heliodor Macko, CEO, SEAK

Jozef Hrabina, hlavný analytik, Rada slovenských exportérov

12:30 Záverečný rozhovor, Ivan Mikloš, MESA 10

Nesie Plán obnovy a odolnosti potenciál pre štrukturálnu zmenu konkurencieschopnosti Slovenska a následného ovplyvnenia obrazu Slovenska v zahraničí? Alebo sa táto zmena dosiahne efektívnym používaním zdrojov z Operačného programu Slovensko?

Rozhovor zhrnie idey podujatia a vymedzí tieto idey v kontexte potenciálneho rastu pozície značky Slovensko a pomenuje očakávania z tohto prípadného rastu, akými sú napríklad nová vlna priamych zahraničných investícií s vyššou pridanou hodnotou v kontexte rastu konkurencieschopnosti inovačného ekosystému na Slovensku.

13:00 Obed

PRIHLÁSTE SA TU:

Ponuka ku konferencii

Kontaktná osoba: Lucia Bizoňová Senior Event Manager 0948 911 069, Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.


menuLevel = 1, menuRoute = naslovnica, menuAlias = naslovnica, menuRouteLevel0 = naslovnica, homepage = true
18. apríl 2024 03:58