Ako obraz Slovenska v očiach exportných trhov, turistov či investorov prekresľuje aktuálna situácia v Európe? Ako je riadená reputácia značky Slovensko a kto do tohto procesu vstupuje? Kam vieme strategické riadenie značky krajiny posunúť? Ako môžu inovácie zmeniť obraz Slovenska tak, aby bolo "invented, developed and made in Slovakia" pre firmy konkurenčnou výhodou?“
Keynote speaker a hosť panelových diskustí (online): Simon Anholt, absolvent univerzity v Oxforde, ktorému bola udelená „Nobels Colloquia Prize“ za ekonómiu v roku 2009 a rovnako „Prix d'Excellence du Forum Multiculturel pour un Développement Durable“ v roku 2010. Je autorom šiestich kníh o krajinách, ich reputácii a ich úlohe vo svete. Jeho prednáška na konferencii v TED „Which country does the most good for the world?“ patrí medzi najoceňovanejšie vo svojej kategórie na svete. Jeho najvýznamnejším projektom je Good Country Index, mimo ktorého sa podieľa na dvoch ďalších globálnych štúdiách, ktorými sú Anholt-Ipsos Nation Brands Index a City Brands Index.
Moderátor: Michal Vašečka, sociológ, odborne sa zameriava na etnické, rasové a migračné štúdiá, ako aj otázky populizmu, extrémizmu a občianskej spoločnosti. Je programovým riaditeľom Bratislava Policy Institute od roku 2017, v pozícii docenta Michal Vašečka pôsobí od roku 2015 na Bratislava International School of Liberal Arts (BISLA) a na Fakulte masmédií Paneurópskej vysokej školy v Bratislave od roku 2018 ako prodekan pre vedu a výskum.
08:30 Registrácia, úvodná káva, neformálne stretnutia
09:00 Otvorenie podujatia zástupcom MAFRA Slovakia a predstavenie moderátora M. Vašečku
09:10 Úvodný príhovor moderátora a otvorenie úvodnej časti podujatia
09:15 Rozhovor moderátora s prof. Simonom Anholtom (online)
09:45 Prvá panelová diskusia | Vízia vlády SR, metodika, dáta, iniciatívy, asociácie a ich pohľad
Aký obraz Slovenska buduje kabinet Eduarda Hegera svojim pôsobením vo svete? Ako vlastne svet vidí Slovensko a jeho atribúty? Bude sa Slovensko javiť ako krajina vodíka, ktorá masívne prispeje k riešeniu klimatickej krízy a aj novej, aktuálnej krízy v energetike? Bude si nás svet spájať práve s týmto? Ako značku Slovensko vidia mladí ľudia, akú k nej majú afinitu, či naopak odpor? Prečo je manažment značky v súkromnom sektore tak veľmi iný ako ten v prípade krajiny a prečo sa marketing investičného prostredia Slovenska robil v čase aplikovania rovnej dane tak jednoducho?
Spíkri:
Ján Oravec, štátny tajomník MH SR a podpredseda Rady vlády SR pre konkurencieschopnosť a produktivitu
Jakub Hankovský, Managing Director, Ipsos
Peter Holík, Head of Marketing Communications, Slovenská sporiteľňa, a.s.
Radoslav Danilák, Spoluzakladateľ a Generálny riaditeľ, Tachyum
Ján Weiterschütz, Predseda Národnej vodíkovej asociácie, NVAS, Národná vodíková asociácia Slovenska
Zuzana Mikulášová, Executive Director, Brand Slovensko 2.1
Milan Jursa, Managing Director, CODES CREATIVE, S.R.O.
10:30 Coffee break + snack
10:45 Druhá panelová diskusia | Anholtov hexagon a jeho témy (prvá časť)
Ako môže kongresové centrum v Bratislave zmeniť reputáciu Slovenska? Aké témy môže na Slovensko priniesť? Akú budúcnosť čaká kongresový cestovný ruch na Slovensku? Alebo si Slovensko bude svet asociovať s kúpeľníctvom?
Spíkri:
Viera Kubičková, prof. Ing., PhD., Ekonomická univerzita, Bratislava
Pavel Pelikán, výkonný riaditeľ, JTRE
Peter Petrovič, konateľ, Guarant International, člen predstavenstva Bratislava Tourit Board
Nina Erneker, Founding Partner ACF- Audite, Cogitare, Facite
11:35 Coffee break
11:50 Tretia panelová diskusia | Anholtov hexagon a jeho témy (druhá časť)
Ako môžu inovácie zmeniť obraz Slovenska tak, aby bolo "invented, developed and made in Slovakia" pre firmy konkurenčnou výhodou a ako obraz Slovenska v očiach exportných trhov či investorov prekresľuje aktuálna situácia v Európe? Ako naše výrobky v exporte cítia oporu v značke krajiny? Ako vníma akademický sektor potenciálne témy, ktorým by Slovensku vedelo prispieť rozvoju sveta?
Spíkri:
prof. Ing. Jozef Ristvej, PhD., prorektor pre medzinárodné vzťahy a marketing, UNIZA
Artur Bobovnicky, riaditeľ sekcie inovácii, Slovenská inovačná a energetická agentúra
Ronald Blaško, Executive Director, AmCham Slovakia
Halina Jílková, Partnership Manager, JIC, #brnoregion
Heliodor Macko, CEO, SEAK
Jozef Hrabina, hlavný analytik, Rada slovenských exportérov
12:30 Záverečný rozhovor, Ivan Mikloš, MESA 10
Nesie Plán obnovy a odolnosti potenciál pre štrukturálnu zmenu konkurencieschopnosti Slovenska a následného ovplyvnenia obrazu Slovenska v zahraničí? Alebo sa táto zmena dosiahne efektívnym používaním zdrojov z Operačného programu Slovensko?
Rozhovor zhrnie idey podujatia a vymedzí tieto idey v kontexte potenciálneho rastu pozície značky Slovensko a pomenuje očakávania z tohto prípadného rastu, akými sú napríklad nová vlna priamych zahraničných investícií s vyššou pridanou hodnotou v kontexte rastu konkurencieschopnosti inovačného ekosystému na Slovensku.
13:00 Obed
Kontaktná osoba: Lucia Bizoňová Senior Event Manager 0948 911 069, Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.