StoryEditor

Kto lepšie využíva umelú inteligenciu, útočníci alebo obrancovia systémov?

14.11.2024, 00:00

V minulom roku preverila spoločnosť Mastercard 143 miliárd transakcií. Bez pomoci umelej inteligencie by to by to nebolo možné. Mnohofiriem si však podľa prieskumu Mastercard medzi 200 spoločnosťami na Slovensku a v Českej republike myslí, že umelá inteligencia v oblasti kybernetickej bezpečnosti pomáha skôr útočníkom ako obrancom. Ako je to v skutočnosti? Odpovedá produktová riaditeľka spoločnosti Mastercard pre Českú republiku a Slovensko - Barbora Tyllová.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Mastercard.

  • 90 percent IT expertov sa domnieva, že umelá inteligencia skôr pomáha kybernetickým útočníkom ako obrancom systémov, vyplýva z prieskumov spoločnosti Mastercard. „Ja si nemyslím, že je to úplne pravda, pretože veľa společnosti už v tejto chvíli umelú inteligenciu proti kybernetickým útokom využíva. Veľmi nechcú hovoriť, ktoré nástroje používajú, aby neporadili hekerom,“ hovorí Barbora Tyllová z Mastercard.
  • Existuje celý rad riešení, ktoré pomáhajú čeliť kybernetickým útokom.
  • Pri vývoji aplikácií a systémov tiež účinne pomáha umelá inteligencia. Používatelia ušetria až 50 percent ľudských zdrojov a 40 percent času.
  • Mastercard využíva umelú inteligenciu aj v oblasti transakcií. Systém dokáže vyhodnotiť či ide o podvodnú transakciu a za milisekundu ju môže zastaviť.
  • Ďalšie dôležité nástroje umelej inteligencie fungujú na overenie identity zákazníkov. Odhalia či sú vytvorené účty pravé alebo podvodné. „Je to riešenie, ktoré dokážeme ponúknuť našim partnerom a vďaka nemu odhalia podvodne založené účty. Funguje tak, že porovnáva päť dátových elementov na základe strojového učenia,“ objasňuje produktová riaditeľka Mastercard pre Českú republiku a Slovensko Barbora Tyllová.

Viac sa dozviete vo videorozhovore

menuLevel = 1, menuRoute = hn-nativ, menuAlias = hn-nativ, menuRouteLevel0 = hn-nativ, homepage = false
14. november 2024 00:02