Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Mastercard.
- 90 percent IT expertov sa domnieva, že umelá inteligencia skôr pomáha kybernetickým útočníkom ako obrancom systémov, vyplýva z prieskumov spoločnosti Mastercard. „Ja si nemyslím, že je to úplne pravda, pretože veľa společnosti už v tejto chvíli umelú inteligenciu proti kybernetickým útokom využíva. Veľmi nechcú hovoriť, ktoré nástroje používajú, aby neporadili hekerom,“ hovorí Barbora Tyllová z Mastercard.
- Existuje celý rad riešení, ktoré pomáhajú čeliť kybernetickým útokom.
- Pri vývoji aplikácií a systémov tiež účinne pomáha umelá inteligencia. Používatelia ušetria až 50 percent ľudských zdrojov a 40 percent času.
- Mastercard využíva umelú inteligenciu aj v oblasti transakcií. Systém dokáže vyhodnotiť či ide o podvodnú transakciu a za milisekundu ju môže zastaviť.
- Ďalšie dôležité nástroje umelej inteligencie fungujú na overenie identity zákazníkov. Odhalia či sú vytvorené účty pravé alebo podvodné. „Je to riešenie, ktoré dokážeme ponúknuť našim partnerom a vďaka nemu odhalia podvodne založené účty. Funguje tak, že porovnáva päť dátových elementov na základe strojového učenia,“ objasňuje produktová riaditeľka Mastercard pre Českú republiku a Slovensko Barbora Tyllová.
Viac sa dozviete vo videorozhovore