Nová doručovateľská služba bude pomáhať zákazníkom aj reštauráciám

Nejdeme na trh zisťovať, ako segment funguje, to už urobili iní. Vďaka našim skúsenostiam s infraštruktúrou v zahraničí verím, že sa nám podarí poskytovať službu s oveľa širším záberom, hovorí Filip Fingl, CEO foodpanda Slovensko.

Nová doručovateľská služba bude pomáhať zákazníkom aj reštauráciám
Zdroj: foodpanda

Pandémia priniesla nové skúsenosti, postoje a možnosti, ktoré ovplyvnili naše zvyky a preferencie. Potvrdzuje to aj prieskum vedcov zo Slovenskej akadémie vied a z Univerzity Komenského, ktorý sa zameriaval na zmenu vzorcov nášho správania. Výsledky hovoria, že asi desatina spotrebiteľov na Slovensku nakupovala častejšie prostredníctvom internetu ako pred pandémiou. Rovnako tak viac ako 20 percent spotrebiteľov plánuje nakupovať častejšie online aj po skončení pandémie.

Ekonomický rast jednotlivých segmentov trhu ukázal mnohé poklesy avšak donáška jedla patrí medzi tie šťastnejšie, ktoré počas pandémie rástli. Tento trend rozšíril ponuku trhu o nové možnosti, a tak slovenskí spotrebitelia majú možnosť zažiť opäť niečo nové. Na jeseň vstúpila na slovenský trh v segmente ultra rýchleho doručovania spoločnosť Delivery Hero SE. Technologického lídra v oblasti quick commerce bude verejnosť skôr poznať pod názvom foodpanda.

Fungujú v desiatich mestách

V našich končinách ide o komplexnú a extrémne rýchlu doručovaciu službu, ktorá chce posunúť tento segment na úplne novú úroveň. „Zákazníci si žiadajú väčšiu rýchlosť, flexibilitu, kvalitu služby a intenzívnejšie sociálne prepojenie lokálnych možností. Vieme, že máme potenciál na to, aby sme túto požiadavku dokázali splniť všade tam, kde to má zmysel,“ tvrdí Filip Fingl, CEO foodpanda Slovensko.

Filip Fingl, CEO foodpanda Slovensko
Zdroj: foodpanda / Filip Fingl, CEO foodpanda Slovensko

​Spoločnosť ponúka jednoduchú a pohodlnú možnosť objednať si prostredníctvom aplikácie alebo webovej stránky všetko, čo v danej chvíli zákazník potrebuje. Od začiatku septembra foodpanda dynamicky vstúpila do 10 miest naprieč celým Slovenskom. Služba je aktuálne dostupná v Bratislave, Košiciach, Trnave, Žiline, Nitre, Banskej Bystrici, Prešove, Martine, Poprade a v Trenčíne. Žiadny iný poskytovateľ donáškovej služby neposkytoval svoje služby v 10 najväčších mestách v tak krátkom čase – necelý mesiac od vstupu na trh.

„Nejdeme na trh zisťovať, ako segment funguje, to už urobili iní. Vďaka našim skúsenostiam s infraštruktúrou v zahraničí verím, že sa nám podarí poskytovať službu s oveľa širším záberom. Zákazníkom, ktorí budú využívať foodpandu, poskytneme čas, na ktorom im záleží,“ pokračuje Fingl.

Sieť partnerov chce foodpanda naďalej veľmi intenzívne rozširovať. Pokiaľ by mali reštaurácie alebo dodávatelia záujem, foodpanda privíta spoluprácu aj s firmami na lokálnej úrovni. Viac informácií nájdu na https://info.foodpanda.sk/spolupraca/

Zdroj: foodpanda

​Na celom Slovensku nastupuje flotila kuriérov, ktorí vďaka prepracovanému systému v priebehu niekoľkých minút doručia objednávku jedla prakticky kamkoľvek. Ani tu sa však možnosti nekončia. „Okrem jedál z reštaurácií si budú môcť naši zákazníci postupne začať objednávať aj potraviny, drogériu či kvety. Svojou ponukou budeme navyše kopírovať lokálne možnosti a príležitosti, čím posunieme quick commerce na úplne novú – vyššiu úroveň,“ pokračuje Kristína Poláková, Chief Marketing Officer.

Kristína Poláková, Chief Marketing Officer
Zdroj: foodpanda / Kristína Poláková, Chief Marketing Officer

Kuriéri s bonusom

foodpanda však nešetrí čas len v tom, že zákazníkovi rýchlo prinesie jedlo. Ich ďalším cieľom je výrazne pomôcť aj reštauráciám a obchodným prevádzkam, ktoré to majú aktuálne naozaj náročné. Chcú tak zabezpečiť, že sa tovar do cieľa dostane rýchlo bez toho, aby sa vystavili riziku nákazy. Prevádzky tak môžu svoj biznis rozvíjať aj naďalej, čo pre mnohé z nich znamená záchranu v čase pandémie. Aj mnohí ľudia našli v práci kuriéra možnosť zárobku v období, keď zostali bez príjmu. Ambíciou foodpandy je vytvorenie efektívnej platformy tak pre zákazníka, ako aj pre dodávateľov tovarov a služieb.

To isté platí aj pre kuriérov doručovateľskej služby. „Pre členov našej flotily pripravujeme niečo navyše, keďže sú pre nás veľmi dôležití. Ich práca nie je ľahká, je veľmi špecifická a radi by sme pre nich urobili viac, aby foodpanda bola pre nich inšpiratívnym a spoľahlivým partnerom,“ dopĺňa Aleš Ječmen, Head of Logistics.

Aleš Ječmen, Head of Logistics
Zdroj: foodpanda / Aleš Ječmen, Head of Logistics

​Dodáva, že rýchle doručenie v priebehu niekoľkých minút je možné aj vďaka prepracovanému dispečerskému algoritmu, ktorý je hlavným know-how Delivery Hero.

foodpanda má otvorenú ponuku aj na príjem nových kuriérov do svojej do flotily, prípadní záujemcovia nájdu viac informácií tu.

Skúsenosti prichádzajú z Česka

Nepriaznivé opatrenia, dokonca až tvrdé lockdowny, ktoré pandémia priniesla, znamenali pre niektoré spoločnosti výrazné poklesy až zastavenie ich aktivít. To však neplatí pre tie firmy, ktoré sa dokázali preorientovať na online služby alebo v nich prirodzene pôsobia. Medzi tieto spoločnosti patrí aj spoločnosť Delivery Hero SE. Tá stavia ambície na manažérskych kvalitách svojho najsilnejšieho subjektu v Česku, značky Dáme jídlo. Podľa oficiálnych informácií spoločnosť zaznamenala medziročný nárast v objednávkach až o 83 percent.

Príchod do nového prostredia, nadšenie a skúsenosti zo sveta umožnili rýchly nástup novej značky foodpanda na náš trh a až čas a samotní zákazníci preveria, aký úspešný je tento projekt.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.