Jazdenka na pár klikov priamo domov? Na Slovensko prichádza český startup Carvago

Kúpa zánovného vozidla je pre mnohých oveľa reálnejšou cestou, ako sa dostať k vytúženému vlastnému automobilu a pritom nesiahať až na dno svojich úspor alebo robiť zásadné kompromisy vo výbere či výbave. Platí, že práve nové automobily kúpené priamo u dílerov síce žiaria aurou „nedotknutosti“, avšak ich cena klesá okamžite po prekročení prahu predajne.

Jazdenka na pár klikov priamo domov? Na Slovensko prichádza český startup Carvago
Zdroj: Carvago.com

Alternatívou sa teda veľakrát stávajú práve jazdené kúsky. Ich zaobstaranie tradične v bazári však má niekoľko ešte výraznejších háčikov. Stočený nájazd kilometrov, problémy s dokumentáciou, technické problémy s vozidlom, skryté poruchy alebo si so sebou auto nesie iné právne bremeno. To sú detaily, ktoré si možno neopatrný záujemca nevšimne či neuvedomí pri kúpe a vo výsledku sa napokon namiesto radosti z novozakúpeného vozidla môže „tešiť“ na zdĺhavé vybavovačky.

Jazdenka na pár klikov priamo domov? Na Slovensko prichádza český startup
Zdroj: Carvago.com
V autobazároch je ponuka typicky obmedzená na autá, ktoré najčastejšie „behajú“ po slovenských cestách. Prepuknutie pandémie koronavírusu v marci minulého roka celý proces predajov, či už nových alebo zánovných áut, úplne zastavilo. Neskôr sa časť trhu presunula do online priestoru, čo malo za následok opätovný postupný rast predajov. Otvorili sa tak nové možnosti, ktorým zákazníci postupne prichádzajú na chuť, hoci si kúpu auta len prostredníctvom internetovej platformy doteraz vedel predstaviť iba málokto.

Jazdenka na pár klikov priamo domov? Na Slovensko prichádza český startup
Zdroj: Carvago.com
Online predaj ako rýchly a bezpečnejší trend

Ukazuje sa, že pre tento spôsob online kúpy sa rozhoduje čoraz viac záujemcov a neistá situácia v súvislosti s pandémiou firmám, ktoré ponúkajú automobily cez internet, len nahráva. Je to bezpečnejšie, rýchlejšie a napríklad v podaní českého startupu Carvago aj celkovo menej rizikové pre klienta. Táto inovatívna služba si totiž kladie za cieľ zmeniť trh s jazdenými autami a priniesť do nákupu väčšiu transparentnosť. Celý proces nákupu auta výrazne zjednodušuje a prináša doň nové štandardy – od technickej inšpekcie cez možnosť vybaviť pri kúpe aj poistenie a financovanie až po doručenie auta pred vaše dvere.

„Keď si zákazník z celoeurópskej ponuky vyberie auto, my preveríme jeho históriu podľa VIN čísla a podrobíme ho certifikovanej technickej kontrole CarAudit. Ak ňou auto neprejde, zákazníkovi odporučíme inú alternatívu. Vybrané vozidlo doručíme až domov, pričom zákazník môže do 14 dní od kúpy odstúpiť bez udania dôvodu,“ hovorí Jakub Šulta, zakladateľ a CEO Carvago.com, online platformy na kúpu áut.

Na rozdiel od mnohých bežných autobazárov Carvago nemá v ponuke vozidlá zo Slovenska, ale čerpá výlučne z ponuky áut zo západnej Európy, čo je štandardne vyše 750-tisíc kúskov. Výber je teda naozaj bohatý, pričom platí, že spoločnosť žiadne z áut nevlastní, a teda nie je tlačená k predaju nechcených, na sklade ležiacich áut alebo modelov s najvyššou maržou. Zároveň je výhodou, že všetky úkony a komunikáciu realizujete priamo so spoločnosťou Carvago, takže odpadá jazyková bariéra. Nehovoriac o tom, že nemusíte riešiť zložitý dovoz zo zahraničia a dokumentáciu. Dohodnúť si možno aj financovanie, poistenie či spomínané doručenie až domov.

Funguje to tak, že startup na základe algoritmu hodnotiaceho rôzne parametre každý deň spracúva približne sedem miliónov inzerátov zo 14 krajín Európy, do ponuky však zaraďuje len približne 10 percent z nich s vekom do 10 rokov a s nájazdom maximálne 150-tisíc kilometrov, ktoré spĺňajú ďalšie kritériá. Keď zákazník prejaví záujem o konkrétne auto, technik Carvaga či jedného z partnerov (Dekra, TUV…) za ním vycestuje a kompletne preverí jeho technický stav. Táto certifikovaná technická inšpekcia CarAudit kontroluje na aute 270 parametrov a trvá niekoľko hodín. Ak technik zistí na aute vážne nedostatky alebo je auto inak rizikové, zákazník dostane späť platbu za CarAudit. Carvago zároveň záujemcovi odporučí iné alternatívy a celý proces kontroly sa opakuje. Novinka na trhu má za cieľ priniesť k zákazníkom výlučne autá v dobrom technickom stave, ktoré nebude nutné vracať, pričom na každé auto služba bezplatne poskytuje šesťmesačnú predĺženú záruku, ktorú si zákazník môže zvýšiť až na dva roky.

Zdroj: Carvago.com

Nevýhody nie sú až také nevýhodné

Služba teda funguje podobne ako akýkoľvek iný e-shop, jednoducho si vyberiete produkt – v tomto prípade auto, po ktorom túžite –, a ak po posúdení spĺňa náročné požiadavky na technický stav, do 15 pracovných dní ho máte doma bez akéhokoľvek stresu vzhľadom na vybavovanie papierov. Príde k vám na slovenských značkách a vy môžete jazdiť. Ak by ste s autom neboli spokojní, môžete ho do 14 dní bez udania dôvodu vrátiť. Rovnako ako pri inom tovare objednanom z internetu. Recenzie na webe však jasne ukazujú, že ľudia, ktorí si auto cez Carvago kúpili, sú so službou veľmi spokojní.

Samozrejme, podobne ako iné produkty kupované cez internet, aj pri online nákupe auta existujú isté malé nevýhody. Automobil si na rozdiel od autobazárov situovaných na každom rohu logicky neviete „ošahať“. Pre niekoho to môže byť jednoducho faktor, ktorý nie je schopný pri kúpe vynechať. Carvago to však kompenzuje spomínaným CarAuditom s dôkladnou kontrolou a vyhodnocovaním, nehovoriac o dostupnosti záruky či možnosti vrátenia auta do dvoch týždňov. Zákazník musí v každom prípade vedieť, aké vozidlo hľadá, keďže nemá možnosť si priamo vyskúšať tú a tú značku. Má však na výber zo širokej ponuky a nie je teda obmedzený len na práve dostupné modely v konkrétnom bazári – v Carvagu je pri každom modeli, roku výroby a motorizácii minimálne 10-krát viac vozidiel než na lokálnom trhu. Napríklad z populárneho modelu Hyundai i30s s nájazdom do 100-tisíc kilometrov je v ponuke slovenských bazárov 150 kusov, na Carvagu až 2 522 kusov. Ak sa neviete rozhodnúť, v rámci služby vám ochotne pomôže odborník priamo podľa vašich preferencií a budúceho využívania.

Carvago sa veľmi rýchlo etablovalo na susednom českom trhu, kde služba funguje od októbra minulého roka pre koncových zákazníkov. V tomto roku plánuje startup expanziu do ďalších celkovo 12 európskych krajín, čo zároveň prinesie aj ďalšie možnosti hľadania áut a rozšírenia ponuky. „Expanzia je pre nás logickým krokom, ktorý nám umožní osloviť zákazníkov v ďalších krajinách a ponúknuť im kvalitné, nezávisle preverené autá. Naším cieľom je stať sa absolútnou technologickou špičkou v oblasti automotive a nastaviť na trhu nové štandardy predaja jazdených áut, ktoré vychádzajú v ústrety potrebám zákazníkov,“ dopĺňa Šulta.

Denný prehľad správ emailom

Dostávajte každý deň nové informácie zo sveta politiky, ekonomiky a biznisu.

Pred zadaním e-mailovej adresy si prečítajte pravidlá ochrany osobných údajov a používania cookies. Súhlas na odoberanie noviniek môžete kedykoľvek odvolať.