Nákup novej, modernej bojovej techniky je v súčasnosti veľkou témou nielen na Slovensku, ale v celej Európe. Mnoho štátov sa rozhodlo výrazne navýšiť obranné rozpočty s cieľom doplniť svoje zásoby vojenskej techniky, či už z dôvodu vojenskej podpory Ukrajiny, obáv o vlastnú bezpečnosť, alebo snahy zbaviť sa zastaralej techniky sovietskej výroby a tým aj závislosti na Rusku. Vďaka sociálnym sieťam sa odborná aj neodborná verejnosť mohla presvedčiť o kvalitách niektorých typov západnej bojovej techniky, ktorá bola Ukrajine dodaná. Na druhú stranu sa v konflikte na Ukrajine ukázal aj ďalší nemenej dôležitý fakt, a tým je význam logistických a prepravných kapacít, ktoré hrajú kľúčovú úlohu v zásobovaní bojových zoskupení muníciou, palivom a potrebným vybavením. Ukázalo sa totiž, že prítomnosť logistických a prepravných kapacít na bojovom poli je nesmierne dôležitá a bez dostatku logistických vozidiel sa žiadna armáda nezaobíde. Na medzery v logistickom zabezpečení vojsk doplatila aj ruská armáda najmä v úvodných fázach svojej ofenzívy a práve takýmto zlyhaniam sa Slovensko musí vyvarovať.
Z pohľadu Ozbrojených síl SR nie je situácia s logistickými a prepravnými kapacitami ideálna. Veľká väčšina vozového parku slovenskej armády je tvorená vojenskými nákladnými automobilmi, ktoré boli zavedené do výzbroje pred niekoľkými desiatkami rokov. Ako príklad je možné uviesť legendárne československé nákladné automobily Praga V3S. Nelichotivú situáciu s logistickými a prepravnými kapacitami konštatuje aj Komplexné hodnotenie obrany SR za rok 2021, v ktorom sa píše, že prepravná, logistická a zabezpečovacia technika je, rovnako ako niektoré ďalšie typy vojenskej techniky, po dobe životnosti. To so sebou samozrejme prináša problémy v oblasti prevádzkyschopnosti a opráv nielen logistickej techniky. Za zmienku stojí napríklad nedostatok potrebných náhradných dielov, absencia špecialistov, alebo aj absencia servisných kapacít.
Ministerstvo obrany Slovenskej republiky oznámilo zámer riešiť nevyhovujúcu situáciu s logistickými vozidlami už minulý rok v máji, kedy rezort začal s prieskumom trhu. Ambíciu nakúpiť v dohľadnej dobe nové vojenské nákladné automobily komunikoval aj samotný minister obrany Jaroslav Naď počas slávnostného otvorenia spoločnosti Tatra Defence Slovakia, dcérskej spoločnosti slávnej českej automobilky Tatra Trucks, v Trenčíne na začiatku júla 2021. Minister obrany vtedy uviedol, že ministerstvo plánuje pre armádu nakúpiť až 1500 nákladných vozidiel rôznych typov a súťaž chce rezort obrany spustiť do konca roka 2021 a že jednou zo spoločností, s ktorou rezort komunikuje, je aj Tatra Defence Slovakia. Ministerstvo obrany súťaž na nové nákladné vozidlá pre armádu dodnes nevyhlásilo, na druhej strane je však možnosť nákupu aj vozidiel Tatra pre Slovensko veľmi zaujímavá a v mnohých smeroch výhodná.
Nákladné automobily Tatra nie sú pre OS SR žiadnou neznámou. Staršie vozidlá značky Tatra dodnes tvoria veľkú časť logistických a prepravných kapacít a na tatrováckych podvozkoch sú postavené aj viaceré zbraňové systémy. Ako príklad môžeme uviesť salvové raketomety RM-70/85 Modular, alebo samohybné húfnice Zuzana vz.2000 alebo aj nové húfnice Zuzana 2. Vozidlá Tatra nájdeme aj vo vojskách radiačnej, chemickej a biologickej ochrany ako ťažké dekontaminačné vozidlá DEKVOZ. Nákupom nových, moderných vozidiel Tatra by slovenská armáda získala vylepšené, lepšie pancierované vozidlá, ktoré však stále vychádzajú z tradičnej konštrukcie nákladných automobilov Tatra. V súvislosti s ochranou posádky vozidla určite stojí za zmienku, že spoločnosť Tatra Defence Slovakia dokáže zabezpečiť pre vojenské nákladné automobily kategórie NG2 a NG3 kabíny s balistickou a protimínovou ochranou na úrovni 3 podľa noriem STANAG, čo aktuálne žiadna iná spoločnosť v rámci krajín EÚ neponúka. Počas slávnostného otvorenia spoločnosti Tatra Defence Slovakia minister obrany Jaroslav Naď uviedol, že v súvislosti s plánovaným nákupom nákladných vozidiel pre OS SR rezort obrany dbá na to, aby mal projekt pre štát a obyvateľov Slovenska pozitívny vplyv.
Prípadnou voľbou vozidiel Tatra vyrobených spoločnosťou Tatra Defence Slovakia by ministerstvo tieto vplyvy dokázalo stimulovať hneď v niekoľkých rovinách. Asi tou najvýznamnejšou rovinou je podpora domáceho obranného priemyslu, ktorý je aktuálne nesmierne dôležitý, nakoľko medzinárodné koncerny a spoločnosti prijímajú veľké množstvo objednávok a plány dodávok techniky sa neustále predlžujú. Nákupom techniky z produkcie domáceho obranného priemyslu by sa na jednej strane eliminoval problém s dlhými dodacími lehotami a na strane druhej by rezort obrany zabezpečil pre desiatky ľudí stabilné pracovné miesta a pomohol tak k ekonomickému rastu štátu. Zároveň by sa investícia do techniky domácej proveniencie do slovenskej ekonomiky v horizonte niekoľkých rokov vrátila a v rámci dodávateľských reťazcov by sa návratnosť projektu navýšila. Okrem iného by OS SR mali k dispozícii servis podľa potreby, dostatok náhradných dielov a čo je najdôležitejšie, slovenská armáda by sa stala nezávislejšou na zahraničných dodávateľoch, ktorí v súčasnosti uprednostňujú podporu armád svojich domovských krajín a dopyt po vojenskej pomoci Ukrajine. Vďaka spolupráci s domácim obranným priemyslom by rezort obrany nemusel investovať ďalšie prostriedky do prenosu know-how a vyslal tak signál do zahraničia, že Slovensko, a najmä Trenčiansky kraj, má dodnes silný a konkurencie schopný obranný priemysel s významnou logistickou základňou v oblasti opráv a výroby náhradných dielov pre techniku, ktorá je už v armáde zavedená.