StoryEditor

Keď ponúkate finančné služby v malom meste, najdôležitejšia je kvalita a profesionalizmus

17.05.2024, 10:00

Roky bol zamestnancom, no chcel svoj vlastný biznis. Preto si Tibor Bedecs otvoril vlastnú finančnú pobočku Simplea Point v Galante. Klientom ponúka komplexné finančné portfólio, najviac ho však bavia investície: „Vždy ma fascinovala možnosť pasívneho príjmu, ktorý v čase predbehne infláciu, ktorú sme v posledných rokoch okúsili všetci. Zároveň je pre mňa prioritou možnosť odísť do predčasného dôchodku a o túto možnosť sa rád podelím s ľuďmi, ktorí na Slovensku tvrdo pracujú. Verím, že všetci títo ľudia si zaslúžia v seniorskom veku oddych a nie chudobu,“ hovorí v rozhovore.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Simplea a spravodajským portálom Peniaze.sk

Prečo ste sa rozhodli podnikať?

Roky som bol iba zamestnancom a mal som ohraničené možnosti pokiaľ ide o budovanie vlastného tímu i rastu príjmu. Vedel som, že mám dostatok skúseností a kontaktov, aby som mohol pracovať na seba. Zároveň som chcel rozvinúť svoj potenciál v oblasti obchodu. Preto som začal podnikať a dnes mám všetko vo vlastných rukách.

Podnikáte v oblasti poskytovania finančných služieb. Prečo práve financie?

Pretože s financiami prichádza do kontaktu naozaj každý dospelý človek. Oblasť finančného poradenstva teda ponúka obrovské príležitosti. Zároveň v nej môžem využiť svoje doteraz nadobudnuté profesionálne znalosti. A nezanedbateľným faktorom bolo aj to, že na štart podnikania vo finančníctve nie je potrebný tak extrémne vysoký vstupný kapitál ako v iných druhoch podnikania.

image

Simplea Point Galanta

Simplea

Vlastníte pobočku Simplea Point. Ako ste si spomedzi spoločností poskytujúcich finančné poradenstvo vybrali práve Simplea?

Simplea ma oslovila svojim vizionárskym myslením. Nie je to len ďalšia maklérska sieť, ktorá sa nemá čím odlíšiť. Simplea mi denno-denne dokazuje, že plánované projekty doťahuje do úspešného konca a stále dokáže vytiahnuť z rukávu ďalšie esá, čím sa stáva jedinečnou na trhu. Celkovo ľudia, ktorí tu pracujú, sú zanietení do svojej práce a majú skúsenosti, ktoré môžu prenášať do inovatívnej spoločnosti, ktorá na začiatku vyrástla na zelenej lúke. A ako sa hovorí, firma je len tak dobrá, ako sú jej zamestnanci.

To, čo chcem na Simplea vyzdvihnúť, je podpora ľudí, ktorí pracujú na rôznych pozíciách. Od masterfranšízantov, marketingu až po riaditeľa spoločnosti, ktorý je ochotný riešiť potrebné veci a pomáhať aj s bežnými problémami, ktoré sa počas chodu niekedy objavia.

Čo je to vlastne franšízing?

Franšízing je forma podnikania, pri ktorej si otvoríte vlastnú pobočku alebo podnik pod známou značkou. Hádam najznámejšími franšízami sú fastfoody, napr. McDonald´s alebo čerpacie stanice. Pri franšízingu ste síce viazaní zmluvnými záväzkami, no od „staršieho skúsenejšieho brata“ dostanete know how, IT systémy a v niektorých prípadoch aj finančnú podporu na úvod a – stále ste nezávislí podnikatelia. Franšízing sa vďaka svojej flexibilite a výhodnosti postupne uplatňuje v ďalších odvetviach podnikania. Do oblasti finančného poradenstva na Slovensku priniesla koncept franšízingu najväčšia česká finančná skupina Partners. Sieť slovenských franšíz buduje pod značkou Simplea Point.

Aké výhody má podľa vás franšízing v porovnaní so založením samostatného podnikania?

Veľkou výhodou franšízového modelu je, že materská spoločnosť vám ponúka know-how, systémy, vrátane IT systémov a zázemie. Na jednej strane sa teda musíte systému prispôsobiť, na druhej strane však prakticky nič nemusíte riešiť sami. Všetko je už vychytané a nemusíte sa učiť na vlastných chybách. Ak teda máte okolo seba dobrú skupinu ľudí, všetko je jednoduchšie.

 

 

Založte si vlastné ziskové podnikanie.

                                         

                       


 

Čo bolo pri začiatku podnikania formou najväčšou výzvou?

Možno už nemálo ľudí rozmýšľalo nad tým, čo všetko by to znamenalo, keby vlastnili pobočku McDonalds. Ja som prešiel od myšlienok k činom a dnes už mám jasnejšiu predstavu. V každom prípade, pri rozbehu franšízového modelu sa musíte zorientovať v už zabehnutom systéme. Netvoríte si ho sám od základu. A zároveň, čím je materská spoločnosť väčšia, tým viac je pravidiel. Najväčšou výzvou však bolo odísť po takmer po ôsmich rokoch z predchádzajúcej práce a začať budovať niečo vlastné, výnimočné.

Výzvou je tiež pôsobenie v menšom meste. Musíme si dávať veľký pozor, aby sme šírili len svoje dobré meno. Pretože ak sa v malom meste rýchlo šíria dobré správy, ešte rýchlejšie sa šíria tie zlé. Preto si zakladáme na prístupe k zákazníkovi, s maximálnym dôrazom na kvalitu ponúkaných služieb. A práve na tom si chceme vybudovať naše dobré meno.

Čo so svojimi klientami riešite najčastejšie aktuálne?

Klienti momentálne riešia najmä ochranu svojho príjmu pred infláciou a prípadne nepriazňou osudu v podobe ťažkej choroby, témy ohľadom bývania a investície.

Ktorá oblasť financií je vám najbližšia a prečo?

Investície. Vždy ma fascinovala možnosť pasívneho príjmu, ktorý v čase predbehne infláciu, ktorú sme v posledných rokoch okúsili všetci. Zároveň je pre mňa prioritou možnosť odísť do predčasného dôchodku a o túto možnosť sa rád podelím s ľuďmi, ktorí na Slovensku tvrdo pracujú. Verím, že všetci títo ľudia si zaslúžia v seniorskom veku oddych a nie chudobu.

menuLevel = 1, menuRoute = hn-special, menuAlias = hn-special, menuRouteLevel0 = hn-special, homepage = false
18. november 2024 07:29