StoryEditor

Výška poplatku za účet je pre Slovákov pri výbere banky rozhodujúca, zistil prieskum

26.07.2022, 11:10
Autor:
TASRTASR
  • Odradiť môžu zo 14 percent aj negatívne informácie o inštitúcii.
  • Pre viac ako tretinu osôb je rozhodujúcim faktorom kvalitný internet banking.
  • Výhodné úroky na hypotéky a úvery oceňuje 12 percent klientov.

Pri výbere banky sa Slováci rozhodujú predovšetkým podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor ju považujú viac ako dve tretiny (69 percent) klientov.

Vyplýva to z internetového prieskumu na vzorke 962 obyvateľov Slovenska vo veku od 18 do 60 rokov, ktorý v novembri minulého roka pre mBank zrealizovala agentúra Focus.

Poplatky sú najdôležitejšie

Podľa výsledkov prieskumu by bol pre 67 percent opýtaných výrazný nárast tohto poplatku najsilnejším motívom na zmenu banky. S výrazným odstupom nasledujú s 19 percentami faktory ako zlé finančné výsledky inštitúcie a s 18 percentami neprehľadný či nespoľahlivý internet banking.

Spoločnosť tiež uvádza, že 16 percent zákazníkov by začalo uvažovať nad zmenou banky pre nepríjemný a neochotný personál a 15 percent z dôvodu chýbajúcich služieb a produktov.

Odradiť môžu zo 14 percent aj negatívne informácie o inštitúcii a z desiatich percent nedostatočný vernostný program pre klientov.

Pre viac ako tretinu (36 percent) osôb je rozhodujúcim faktorom pri výbere banky kvalitný internet banking a pre 28 percent je to moderná mobilná aplikácia.

Oproti poslednému prieskumu si na jej dôležitosti zakladá o päť percentuálnych bodov viac zákazníkov, čo svedčí aj o tom, že moderné technológie obľubujú Slováci čoraz viac.

Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre viac ako pätinu (22 percent) Slovákov a na odporúčanie priateľov, známych či rodiny sa ich spolieha deväť percent.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že veľkosť banky z pohľadu počtu klientov berie do úvahy osem percent oslovených.

Online ide do popredia

"Klienti rok čo rok čoraz viac reflektujú aj na online komunikáciu s bankou, či už prostredníctvom mobilných bankových aplikácií alebo internetového bankovníctva," konštatuje sociológ a riaditeľ prieskumnej agentúry Martin Slosiarik.

Medzi ďalšie prednosti banky patria podľa prieskumu z 24 percent kvalitné a spoľahlivé služby, z 23 percent tradícia a dôveryhodnosť inštitúcie a u 17 percent ochotný, milý či príjemný personál, čo bolo naposledy pri 21 percentách, porovnáva agentúra.

Slováci majú prehľad

Výhodné úroky na hypotéky a úvery oceňuje 12 percent klientov a výšku úrokovej miery na sporiacom alebo bežnom účte osem percent.

Z výsledkov prieskumu vyplynulo aj to, že 69 percent klientov bánk má presný prehľad o tom, za aké služby a v akej výške platia vo svojej banke poplatky.

V predchádzajúcom prieskume malo presný prehľad o výške týchto poplatkov až 76 percent opýtaných, takže Slováci si svoje financie v čase prieskumu kontrolovali menej.

01 - Modified: 2022-07-26 11:34:12 - Feat.: 0 - Title: Platobná karta na dovolenke je lepšia ako hotovosť. Ale dávajte si veľký pozor, ako a kde ju používate 02 - Modified: 2022-07-26 07:21:59 - Feat.: 1 - Title: Južnej Kórey sa darí. Ekonomika v 2. kvartáli nečakane zrýchlila tempo rastu 03 - Modified: 2022-07-26 06:18:05 - Feat.: 1 - Title: Slováci zarobili na bytoch. Kúpili lacno, teraz ich predávajú za dvojnásobné sumy
01 - Modified: 2024-04-25 09:41:32 - Feat.: - Title: Najpočúvanejším rádiom je Expres. Má aj najväčší podiel na trhu, ukázal prieskum 02 - Modified: 2024-04-24 12:28:15 - Feat.: - Title: Nemecká vláda očakáva v najbližších rokoch ďalší pokles zadlženosti 03 - Modified: 2024-04-24 12:17:40 - Feat.: - Title: Výsledky Boeingu v prvom kvartáli prekonali očakávania trhu 04 - Modified: 2024-04-24 09:21:16 - Feat.: - Title: Nálada v nemeckej ekonomike sa v apríli zlepšila 05 - Modified: 2024-04-24 06:38:31 - Feat.: - Title: Ceny ropy dnes ráno vzrástli
menuLevel = 1, menuRoute = hn24, menuAlias = hn24, menuRouteLevel0 = hn24, homepage = false
26. apríl 2024 05:39