Kampaň Právo na život testovala slobodu prejavu, ako aj informovanosť národa, predovšetkým médií. To si uvedomil i jej hlavný odporca, Spoločnosť pre plánované rodičovstvo, pobočka Medzinárodnej federácie pre plánované rodičovstvo, ktorá prevádzkuje najväčšiu sieť potratových kliník vo svete. Nepochybne je v záujme krvavého biznisu federácie, aby ostal legálny.
V USA toto monštrum dosahuje ohromné zisky -- za fiškálny rok 2005 -- 2006 pekných 55,8 milióna amerických dolárov. A to si hovorí nezisková organizácia -- novodobý kat, ktorý má na svedomí takmer 265-tisíc ľudských životov len za rok. No nielenže tieto rozsudky smrti nevinných vykonáva, ale dokonca i propaguje ako "základné ľudské právo".
Prvýkrát za 50 rokov však značne klesli príjmy kliník i príspevky pre Plánované rodičovstvo v USA, proti ktorému stojí nová vlna korporatívnej sociálnej zodpovednosti pod vedením Life Decisions International. Táto organizácia odhovorila vyše sto korporácií, aby sponzorovali propotratové organizácie.
Tieto trendy má ambíciu uviesť na Slovensko Centrum pre bioetickú reformu, ktoré začalo bilbordovú kampaň Právo na život. Panika Plánovaného rodičovstva i jeho štvanie niektorých médií proti kampani sú len znakom obavy o vytrhnutie ľudí z nevedomosti, čo bilbordy nepochybne dosiahli. Som presvedčená, že časom i médiá otvoria oči pravde a dokážu ju prijať.
Jana Tutková,
riaditeľka Centra pre bioetickú reformu na Slovensku